کد خبر 101632
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
قاچاق بنزین به ۲۰ میلیون لیتر در روز رسید

پرشین خودرو: خسروجردی از ۲۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق در روز به کشورهای همسایه خبر داد .

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، حسن خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار کرد: متاسفانه همیشه کشور با قاچاق سوخت مواجه بوده برای اینکه قیمت این فرآورده ها در داخل نسبت به همسایگان و دیگر کشورهای جهان پایین تر است.

وی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت دلار، قاچاق بنزین به کشورهای همسایه از سود بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و به همین دلیل بخشی از آمار مصرف سوخت در داخل بوی قاچاق می دهد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: طبق آمارها در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور 100 میلیون لیتر است حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا تمامی این حجم بنزین در داخل مورد مصرف قرار می گیرد؟.

 

قاچاق خودرو

 

خسروجردی افزود: بدون شک پاسخ پرسش مدنظر منفی است، چراکه دستکم روزانه 20 میلیون لیتر بنزین به صورت قاچاق راهی کشورهای همسایه می شود.

وی بیان کرد: برای مقابله با قاچاق بنزین راهکارهای مختلفی وجود دارد که افزایش قیمت بنزین و رساندن به سطح جهانی درداخل، استفاده از فناوری های جدید به ویژه کارت سوخت جهت مدیریت مصرف و غیره از جمله این موارد است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادامه داد: ایران هم اکنون نمی تواند در اوضاع کنونی راهکار نخست را اجرا کند چون تبعات سنگینی در جامعه به همراه دارد.

خسروجردی در پایان تصریح کرد: بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

کد خبر 101632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha