خودروسازان برای آزادی فعالان زن عربستانی تلاش کنند

پرشین خودرو: دیدبان حقوق بشر از شرکت های بزرگ خودروسازی خواست تا از عربستان سعودی بخواهند فعالان زنی را که به دلیل مبارزه برای به دست آوردن حق رانندگی زنان در زندان به سر می برند، آزاد کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان ماه ژوئن برداشته شد و بسیاری از شرکت های خودروسازی درباره این اقدام کمپین های تبلیغاتی به راه انداختند. اما بعد از این تصمیم موج تازه ای از بازداشت فعالان زن آغاز شد. این زنان سال ها برای به دست آوردن حق رانندگی زنان مبارزه کرده بودند.

لجیم حذلول، عظیمه یوسف، ایمان النجفان، نوف عبدالعزیز، مایا الظهرانی، سمر بداوی، نسیمه الساده و امل الحربی از جمله زنانی هستند که به زندان افتاده اند.

 

رانندگی زنان عربستان

 

مقام های سعودی مدعی هستند که این زنان با «خارجی ها» مرتبط هستند. رسانه های محلی این افراد را خائن خوانده اند. بنا به اعلام دیدبان حقوق بشر حداقل 9 نفر در این رابطه در زندان هستند.
دیدبان حقوق بشر پس از تماس و هماهنگی با شرکت های خودروسازی نیسان، جگوار لند روور، هیواندای، فورد، فولکس واگن، آئودی، جنزال موتورز و رنو هشتگی را در توئیتر به راه انداخت و از آنها خواست تا برای آزادی فعالان زن عربستانی تلاش کنند.
«سارا لی ویتسون» مدیر بخش خاورمیانه در دیدبان حقوق بشر اظهار داشت: این شرکت ها باید به نفع زنانی سخن بگویند که ناعادلانه به زندان افتاده و در انتظار محاکمه هستند و فعالیت های چند ساله آنها بازار جدید پرسودی برای شرکت های خودروسازی ایجاد کرده است.

کد خبر 101639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha