کد خبر 101662
۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
قیمت نفت در بازارهای جهانی

پرشین خودرو: قیمت نفت روز چهارشنبه به دنبال گزارشی که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و همچنین انتظارات برای کمبود عرضه در نتیجه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۹ سنت یا ۰.۹ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۶۹.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز سه‌شنبه ۲.۵ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۳۴ دلار در هر بشکه رسید. برنت که روز گذشته ۲.۲ درصد افزایش قیمت به ثبت رسانده بود، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" استرالیا در این باره گفت: قیمت‌های نفت شب گذشته به دنبال انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم که افت چشمگیر سطح ذخایر این کشور را نشان داد، جهش پیدا کرد.

 

نفت


موسسه امریکن پترولیوم روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم سپتامبر، ۸.۶ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۳۹۵.۹ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور در فاصله سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، خارج از آمریکا معامله‌گران به تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران متمرکز شدند که صادرات نفت را از نوامبر هدف خواهد گرفت. واشنگتن دولت‌های دیگر را برای قطع واردات‌شان تحت فشار قرار داده است که در نتیجه انتظارات برای محدود شدن عرضه به بازار برانگیخته شده است.

بازارها همچنین در بحبوحه افزایش تقاضا برای بنزین و دیزل، به نظاره‌ طوفان فلورانس در آمریکا نشستند. انتظار می‌رود این طوفان روز جمعه سواحل شرقی آمریکا را درنوردد و باعث کمبود سوخت در شرایطی شود که میلیون‌ها خانه و شرکت این منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 101662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha