سراتو هاچ بک GT رقبای خود را نقره داغ می کند!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی کیا در جدیدترین اقدام خود، نسل جدید کیا سید (سراتو) هاچ بک را در مدل اسپرت GT رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه بین المللی دیترویت امسال، کمپانی خودروسازی کیا نسخه سدان کیا "سید" را معرفی کرد که در بازار آمریکا تحت عنوان "فورت" شناخته شده و در بازارهای بین المللی تبدیل به اسم "سراتو" می‌شود و در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2018، کمپانی خودروسازی کیا نسخه هاچ بک "سید" را به نمایش درآورد که بازار اصلی آن در قاره اروپا خواهد بود. اما گویا نسل جدید کیا سید (سراتو) پاسخگوی نیاز کاربران خود نبوده و مشتریان به دنبال یک خودروی هاچ بک اسپرت قدرتمند هستند، به همین منظور کمپانی خودروسازی کیا سریعا دست بکار شده و برای از دست ندادن بازار بکر خودروهای هاچ بک اسپرت، یک نسخه GT از نسل جدید کیا سید (سراتو) راه اندازی کرده است که ویژگی‌های منحصربه فرد آن را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 



قبل از پرداختن به مشخصات اصلی کیا سید GT بد نیست بدانید که نسل جدید کیا سراتو (سید) هاچ بک بر روی پلتفرم K2 این شرکت توسعه پیدا کرده است که نسبت به نسل قبل خود حدود 20 میلی متر پهن‌تر شده و حالا به 1800 میلی متر رسیده است، حدود 23 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به قبل دارد و حالا برای داشتن آیرودینامیک بهتر و همچنین اسپرت نشان دادن اتومبیل، ارتفاع کلی آن به 1447 میلی متر رسیده است.

درحالی که فاصله بین دو محور اتومبیل معادل 2650 میلی متر بوده و همچنین یک فضای بار 395 لیتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


قدرت خودرو از طیف وسیع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی بدست می‌آید که در این خصوص می‌توان به یک پیشرانه 1 لیتری T-GDi با خروجی قدرت 120 اسب بخاری و مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژر، پیشرانه جدید 1.4 لیتری T-GDI با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و همچنین به دو پیشرانه 1.4 لیتری و 1.6 لیتری دیزلی اشاره داشت که به ترتیب خروجی قدرت 115 اسب بخاری و 136 اسب بخاری خواهد داشت که از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی برای انتقال نیروی تمامی آنان استفاده می‌شود.

 



اما حالا یک گزینه دیگر به انتخاب کاربران اضافه شده است و آن هم نسخه GT خواهد بود که از موتور 201 اسب بخاری با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک سود می‌برد.

 




به طور دقیق‌تر، کیا سید GT در زیر کاپوت خود یک موتور 1.6 لیتری T-GDi خواهد داشت که نیروی خروجی آن به 201 اسب بخار رسیده و می‌تواند خروجی گشتاور 265 نیوتن متری در دور موتور 1500 الی 4500 دور بر دقیقه داشته باشد که با دریافت این نیرو توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، می‌توان نیروی تولیدی پیشرانه را به سمت چرخ‌ها ارسال کرد، هرچند مشتریان امکان سفارش یک جعبه دنده 6 سرعته دستی را خواهند داشت تا حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت را بهتر درک کنند.
 

کد خبر 101831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha