ولوو با ایده «ورا» به جنگ کامیون های سنتی می رود!

پرشین خودرو: چند روز بعد از معرفی خودروی مفهومی 360c، کمپانی خودروسازی ولوو توانایی‌های خود را به دنیای حمل و نقل و ماشین آلات سنگین وزن آورده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای گذشته، کمپانی خودروسازی ولوو یک خودروی مفهومی جسورانه تحت عنوان 360c با تکنولوژی‌های پیشرفته صنعت خودروسازی از جمله سیستم کنترل مستقل از راننده معرفی کرد، اما حالا در رویداد ویژه شهر برلین آلمان، این خودروساز سوئدی پای خود را فراتر گذاشته و یک کامیون تمام الکتریکی خودران بدون کابین معرفی کرده است که می‌توانید این ویژگی برجسته را در تصاویر آن شاهد باشید.

 

 


همانطور که انتظار می‌رفت، ایده کمپانی خودروسازی ولوو تنها یک طرح مفهومی بوده و هنوز سیستم‌های کنترل مستقل از راننده جای کار بسیار زیادی دارند تا به مرحله اجرایی رسیده و به صورت عمومی بکار گرفته شوند، اما ایده راه اندازی کامیون‌های بدون راننده ولوو دور از دسترس نبوده و با تکامل سیستم‌های رانندگی خودکار می‌توان به این مهم دست پیدا کرد، هرچند کمپانی خودروسازی ولوو اعلام کرده است که این نوع کامیون برای بنادر و مراکز بزرگ تدارکاتی طراحی شده است و به نظر نمی‌رسد که شاهد تردد آن‌ها در جاده‌های عمومی و شهری باشیم.

 

 


کامیون خودران ولوو تحت عنوان "Vera" معرفی شده است و طبق ادعای کمپانی خودروسازی ولوو دارای سیستم محرک تمام الکتریکی خواهد بود که مجموعه باتری‌های آن در کامیون‌های فعلی شرکت خودروسازی ولوو مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند کمپانی خودروسازی ولوو به غیر از ظرفیت بارگیری این کامیون خودکار که حدود 32 تن خواهد بود، جزییات دقیقی در رابطه با مشخصات فنی این کامیون ارائه نکرده است، اما کامیون‌های الکتریکی فعلی این شرکت می‌تواند باتری‌های 100 الی 300 کیلووات ساعت داشته باشد و با یکبار شارژ کامل خود تا حداکثر محدوده 300 کیلومتر کارایی داشته باشند.

 

کد خبر 101935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha