کد خبر 101951
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
خودروهای دیزلی‌ کادیلاک کنار می‌روند

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت خودروسازی کادیلاک اعلام کرده است که قصد دارد تولید خودروهای دیزلی را متوقف کرده و خودروهای برقی و الکتریکی را جایگزین آن کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.


بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا به تازگی استیو کارلایل – مدیرعامل شرکت کادیلاک – در جریان رویدادی برای رونمایی از خودروی کراس اوور جدید XT۴، اعلام کرده است که از این پس تولید پیشرانه‌های دیزلی را متوقف کرده و تمرکز و توجه ویژه‌ای بر روی طراحی و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی خواهد گذاشت.

روزی که شرکت‌های کوچک و نه چندان مشهور از برنامه‌های خود به منظور تولید انبوه و گسترده خودروهای برقی سخن گفتند، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان آن را آرزویی محال و برنامه‌ای جاه‌طلبانه توصیف کردند چراکه هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که تولید خودروهای برقی به این سرعت پیشرفت کند و با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولت‌های مختلف مواجه شود به‌گونه‌ای که امروزه تمامی خودروسازان مشهور و بزرگ در جهان به فکر افزایش خط تولید خودروهای برقی بیفتند و یا حتی خودروهای دیزلی آلاینده را نیز با آنها جایگزین کنند.

 

کادیلاک

 

کادیلاک که تولیدکننده خودروهای لوکس زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکاست، حالا قصد دارد استراتژی‌های خود را برای در اختیار گرفتن سهم بزرگی از بازار خودروی ایالات متحده و سایر کشورهای جهان تغییر دهد و به سمت و سوی تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست برود.

به نظر می‌رسد که با توجه به رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن در ایالات متحده آمریکا که به رسوایی دیزل گیت معروف بود، نظر و عقیده شهروندان آمریکایی و سایر کشورها را نسبت به این خودروها تغییر داده و آنها نظر و حس منفی و ناخوشایندی برای خریداری و استفاده از خودروهای دیزلی دارند چراکه هنوز بر این باورند که نرم افزار کنترل و مدیریت میزان انتشار آلایندگی در موتور این خودروها دستکاری شده و میزان آلایندگی بسیار بیشتری از آنچه که تصور می‌کنند، دارد. بنابراین حس می‌کنند استفاده آنها از خودروهای دیزلی ضرر و زیان جبران ناپذیری به محیط زیست وارد خواهد کرد.

کارلایل در ادامه سخنانش گفت: استفاده از پیشرانه‌های دیزلی در شرایط کنونی جهان تنها برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین توجیه اقتصادی خواهد داشت و استفاده آن برای خودروهای شخصی و کوچک کار نادرستی به نظر می‌رسد.

این در حالیست که کادیلاک در توقف تولید پیشرانه‌های دیزلی تنها نیست و خودروسازان دیگری همچون فولکس واگن، آئودی، پورشه و مرسدس بنز نیز فروش محصولات دیزلی خود را در ایالات متحده آمریکا متوقف کرده بودند. در مقابل، شرکت‌هایی نظیر ب. ام. و، جگوار، کیا، مزدا، شورولت هنوز محصولات دیزلی در آمریکا عرضه می‌کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

کد خبر 101951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha