کد خبر 101958
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
صنعت خودرو بیشترین آسیب را از جنگ تجاری دید

پرشین خودرو: اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای اعلام کرد برخی شرکت‌های آمریکایی، به ویژه خودروسازان، از تعرفه‌های جدید هر دو کشور چین و آمریکا، آسیب دیده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، طبق داده‌های منتشر شده از نتیجه تحقیقات اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای، برخی شرکت‌های آمریکایی، به ویژه شرکت‌های بخش خودرو، از تعرفه‌های جدید هر دو طرف، چین و آمریکا، آسیب دیده‌اند.



صنعت خودرو تنها صنعتی است که در لیست هر دو کشور از ۵ بخشی که بیشترین آسیب را از تعرفه‌ها دیده‌اند، وجود دارد. طبق این تحقیق، یک چهارم شرکت‌های مورد بررسی، در حال انتقال کارخانجات تولیدی واقع در چین خود، به سوی آسیای جنوب‌شرقی هستند.

در ماه جولای، چین تنها چند روز پس از این که تعرفه‌های واردات خودرو و قطعات یدکی از جهان را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد، اعلام کرد که واردات خودرو از آمریکا مشمول تعرفه‌های ۴۰ درصدی است.

این اقدام وقتی انجام شد که دو کشور بر ۵۰ میلیارد دلار از واردات یکدیگر تعرفه وضع کردند و بخش خودرو در لیست اعمال تعرفه هر دو کشور وجود داشت.

حالا ترامپ مشغول آماده‌سازی برای اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین است و پکن هم لیستی را آماده کرده است تا بر ۶۰ میلیارد دلار دیگر از واردات آمریکا تعرفه ببندد.

 

خودروسازان

 

دور اول تعرفه‌های آمریکا به ۸۰.۵ درصد از شرکت‌های خودروساز آمریکایی فعال در چین آسیب زد و ۷۵ درصد از آنها هم اعلام کردند که از تعرفه‌های چین آسیب دیده‌اند.

در کل این بررسی نشان داد که بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های مورد بررسی از تعرفه‌های آمریکا و چین آسیب دیده‌اند و شرکت‌های خیلی بیشتری انتظار دارند با تاثیر منفی دور دوم تعرفه‌ها روبرو شوند. سود این شرکت‌ها کاهش یافته و هزینه‌های تولید آنها هم بسیار بالا رفته است.

این تحقیق در ۲۹ آگوست تا ۵ سپتامبر، بر روی ۴۳۰ شرکت آمریکایی عضو اتاق بازرگانی آمریکا در چین و شانگهای انجام شده است.

در این بررسی میزان دقیق ضرر هر شرکت مشخص نشده است.

کد خبر 101958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha