جزئیات ‌تصادف‌ اتوبوس شرکت عدل و تانکر سوخت

پرشین خودرو: یک مقام مسئول وزارت راه ضمن تشریح جزئیات تصادف دیشب اتوبوس کرمان با تانکر حامل نفت‌گاز، گفت: برای هر دو راننده هیچگونه نمره منفی ثبت نشده است و هم تانکر حمل سوخت و هم اتوبوس، هر دو معاینه فنی داشته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، آخرین دقایق پایانی روز گذشته حدود ساعت 23:30 بود که یک دستگاه اتوبوس در آزادراه نطنز ـ کاشان در ۲۵ کیلومتری شهر نطنز و در نزدیکی شهر بادرود با یک دستگاه تانکر حامل نفت‌گاز برخورد کرد و پس از واژگونی، در باند مخالف آزادراه‌ دچار آتش‌سوزی شد.


متأسفانه در این حادثه تعداد ۲۱ نفر از مسافران اتوبوس جان باختند.

یکی از مدیران وزارت راه و شهرسازی در این باره گفت: اتوبوس مذکور مربوط به شرکت تعاونی عدل بود که بعدازظهر گذشته از ترمینال جنوب تهران به مقصد کرمان حرکت کرده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: این اتوبوس، دارای صورت وضعیت بوده و تعداد ۳۷ نفر مسافر داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس راه در حال بررسی ابعاد مختلف بروز این حادثه است، گفت: قطعاً تا بررسی کامل پلیس‌راه نمی‌توان علل قطعی وقوع این حادثه و مقصران را اعلام کرد.

 

تصادف

 

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی افزود: با این حال بررسی‌های اولیه نشان از این دارد که تانکر حامل نفت‌گاز انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی داشته است که پس از این تغییر مسیر، ظاهراً اتوبوس از جلو به پشت تانکر برخورد می‌کند، البته جلوی تانکر سوخت هم شواهدی از برخورد دارد اما هنوز مشخص نیست که اولین برخورد این حادثه چگونه بوده است.

وی اضافه کرد: به هر حال این اتوبوس پس از برخورد به پشت تانکر حمل سوخت، به سمت دیگر آزادراه منحرف شده و شعله‌ور می‌شود، ضمن اینکه پلیس‌راه در حال بررسی است که به چه علت این اتوبوس به لاین دیگر آزادراه منحرف شده است.

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی با بیان اینکه طبق بررسی‌های اولیه برای هر دو راننده تانکر سوخت و اتوبوس هیچ گونه نمره منفی ثبت نشده است، اظهار داشت: هم تانکر حمل سوخت و هم اتوبوس هر دو معاینه فنی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بارنامه تانکر به صورت آفلاین صادر شده بوده است، گفت: تانکر حامل گازوئیل شب گذشته ابتدا بار خود را خالی کرده بود‌ و مجدداً بارگیری کرده است که منتظر هستیم بارنامه دوم بارگیری هم برای ما ارسال شود.

این مقام مسئول وزارت راه شهرسازی اظهار داشت: متأسفانه تعداد ۱۹ نفر از سرنشینان اتوبوس همان ابتدا در سر صحنه حادثه جان باختند و ۲ نفر دیگر هم در بیمارستان جان باختند.

کد خبر 102006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha