کد خبر 102020
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
رابطه چین و چروک‌های صورت با سلامت

پرشین خودرو: یکی از نشانه های ناخوشایند افزایش سن انسان بروز چین و چروک در پوست است. افراد بسیاری اقدامات مختلف را در راستای مقابله با این شرایط انجام می دهند و بر همین اساس محصولات و اقدامات مراقبت از پوست از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصر ایران، اما بروز چین و چروک در پوست به ویژه در ناحیه صورت می تواند به مواردی فراتر از پیری پوست اشاره داشته باشد. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.


ممکن است در معرض خطر بیشتر برای بیماری قلبی قرار داشته باشید

چین و چروک های عمیق پیشانی ممکن است یک نشانگر اولیه از آترواسکلروز (سخت شدن سرخرگ ها) باشد که می تواند به بیماری قلبی منجر شود. طی یک مطالعه، دانشمندان شرایط بیش از 3 هزار فرد بزرگسال سالم که در بازه سنی 32 تا 62 سال قرار داشتند را به مدت 20 سال زیر نظر گرفته و دریافتند افرادی با چین و چروک های عمیق در پیشانی نسبت به آنهایی که فاقد چین و چروک بودند، 10 برابر احتمال بیشتری دارد مرگ به واسطه بیماری قلبی را تجربه کنند. چین و چروک های پیشانی و آترواسکلروز هر دو با استرس پیوند خورده اند. همچنین، دانشمندان به این نکته اشاره داشتند که رگ های خونی در پیشانی ظریف‌تر از دیگر قسمت های بدن هستند، از این رو ممکن است بازتاب دهنده تجمع پلاک باشند که موجب آترواسکلروز در سرخرگ ها می شود.

ممکن است به فشار خون بالا مبتلا باشید

نتایج مطالعه ای در سال 2013 نشان داد بانوانی که جوان‌تر از سن خود به نظر می رسند به طور معمول دارای چین و چرک کمتر در صورت و فشار خون پایین‌تر هستند. این شرایط احتمالا نتیجه ترکیبی از دو چیز است: بانوانی با ظاهر جوان‌تر دارای سیستم عروقی سالم‌تر هستند و از پوست خود بهتر محافظت می کنند. افرادی که از پوست خود محافظت می کنند، به طور معمول از بدن خود نیز به خوبی محافظت می کنند.

شاید یک سبک زندگی سالم را دنبال نمی کنید

چین و چروک های روی صورت ممکن است نشانه ای از زندگی ناسالم شما باشند. پژوهش ها نشان داده اند افرادی که دارای آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید و چین و چروک ها هستند، احتمال بیشتری دارد در فعالیت های پر خطر مانند دنبال کردن یک رژیم غذایی ناسالم، عدم انجام ورزش به میزان کافی، و عدم محافظت از خود در برابر نور خورشید درگیر شوند.

 

چروک صورت

 

استخوان های شما ممکن است ضعیف‌تر باشند

چین و چروک های پوست می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز پیش بینی کند. پژوهشگران در دانشگاه ییل طی یک مطالعه چین و چروک های صورت و گردن و تراکم استخوانی 114 زن که در دهه چهارم و پنجم زندگی خود قرار داشتند را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که هرچه چین و چروک ها عمیق‌تر و بدتر باشند، با تراکم استخوانی کمتر در بین شرکت کنندگان پیوند خورده است. پژوهشگران فکر می کنند این ارتباط به دلیل آن است که پوست و استخوان هر دو به کلاژن، پروتئینی که تولید آن با افزایش سن کاهش می یابد، وابسته هستند. سطوح کمتر کلاژن می تواند به واسطه ژنتیک یا در نتیجه عوامل سبک زندگی شکل بگیرد.

ممکن است با خطر افزایش یافته سرطان پوست مواجه باشید

چین و چروک های پوست به ویژه روی گونه ها می تواند نشانه ای از خطر افزایش یافته سرطان پوست باشد. مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید هنگام رانندگی موجب می شود تا افراد در سمت چپ صورت خود با چین و چروک مواجه شوند.

استرس دارید

برخی افراد هنگام خندیدن از عضلات بسیاری در صورت خود استفاده می کنند که می تواند به بروز چین و چروک ها نیز منجر شود. اما چین و چروک های پیشانی و خطوط بین دو ابرو می تواند نشانه ای از استرس زیاد نیز باشد. استرس سطوح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که می تواند افزایش خطر چاقی، فشار خون بالا، و دیابت را در پی داشته باشد.

زمانی زیادی را صرف تماشای دستگاه های خود می کنید

طی سال های اخیر افراد جوان بسیاری برای بهبود خطوط بین ابروهای خود به متخصصات پوست مراجعه می کنند. یکی از دلایل بروز چنین خطوطی آن است که امروزه هرچه بیشتر بر دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند، رایانه ها، تلویزیون ها و غیره تمرکز می کنیم.

کد خبر 102020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha