کد خبر 102028
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
قرارداد 1 میلیارد دلاری رقیب تسلا با عربستان

پرشین خودرو: شرکت لوسید موتورز (Lucid Motors) که یکی از رقبای اصلی تسلا در توسعه خودروهای برقی است، اعلام کرد که به تازگی از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری سعودی‌ها بهره‌مند شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رقیب تسلا به نام "لوسید" که خودروهای برقی لوکس می‌سازد، خبر بزرگ و مهمی را مخابره کرده است! این استارتاپ، یک سرمایه 1 میلیارد دلاری باورنکردنی را از عربستان سعودی گرفته است.


این معامله با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) از سال 2020 و با رونمایی از خودروی "Lucid Air" به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندسی، تست، ساخت و تولید انبوه اولین خودروی برقی این شرکت اکنون با دریافت این کمک طی دو سال آتی تکمیل خواهد شد.

"پیتر رالینسون"، مدیر ارشد فناوری لوسید گفت: همگرایی فناوری‌های جدید موجب تغییر شکل خودروها شده است، اما مزایای آن هنوز کاملا لمس نشده است و این مانعی بر سر راه سرعت حرکت و انرژی پایدار است. ما در "لوسید" توانایی بالقوه خودروی برقی را نشان می‌دهیم تا این صنعت را به سمت جلو حرکت دهیم.

 

خودرو

 


خودروی "Lucid Air" در ماه جولای سال گذشته عملکرد بسیار جالب 235 مایل در ساعت را از خود به جای گذاشت و شرکت سازنده قول داد که این خودرو می‌تواند بهتر عمل کند.

در وبلاگ این شرکت آمده است: در حالی که این بیشترین سرعتی است که با آن شرایط و در آن مرحله از توسعه در آن روز به ثبت رسید، اما این نقطه نهایی برای Lucid Air نیست.

یک تجربه لوکس با شکوه

توافقنامه جدید "لوسید موتورز" با سعودی‌ها نشان از هدف توسعه یک شرکت جهانی خودروسازی لوکس برقی با تکنولوژی کلاس جهانی دارد.

سخنگوی PIF گفت: با سرمایه‌گذاری در بازار خودروهای برقی که به سرعت در حال پیشرفت است، PIF در پی فرصت‌های رشد بلند مدت، حمایت از نوآوری و توسعه تکنولوژیکی و تنوع بخش‌بندی است.

کد خبر 102028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha