فشار نهادهای قضایی خودروسازان را ناگزیر به عرضه خودرو می کند

پرشین خودرو : شرکتها برنامه ای برای عرضه خودرو به بازار ندارند از این رو تغییر چندانی جزء افت دو تا سه میلیونی در برخی از خودروها که به دلیل تعطیلی بازار در ایام تاسوعا و عاشورا بوجود آمده، اتفاق دیگری در بازار خودرو رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو با آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روزهای نسبتا آرام تری را سپری می کند به طوری جریان قیمت ها در چند روز گذشته روند نزولی را به خود گرفته است البته بازار خودرو هر ساله با ورود به ماه محرم و صفر تا حدودی افت معاملات و کاهش قیمت را تجربه می کند اما بازار امسال به دلیل ناآرامی و التهابات زیادی که در دو سه ماه اخیر داشته، نیازمند آرامش و سکون بیشتری است.

بازار خودرو از ابتدای سال به دلیل مسائل مربوط به برجام و توقف همکاری شرکای خارجی و همچنین نوسانات شدید ارزی رشد حبابی زیادی را در قیمت ها به خصوص در هفته های اخیر تجربه کرد اما بررسی قیمت ها در بازار نشان می دهد در چند روز گذشته جریان بازار کمی تغییر یافته و با روند نزولی قیمت و تقاضا همراه شده است.

این جریان در حالی در بازار خودرو ادامه دارد که به گفته برخی از فعالان بازار ورود دادستانی تهران در این وضعیت نیز بی تاثیر نبوده و پیش بینی می شود با فشاری که بر روی شرکتها وجود دارد در روزهای آتی بازار خودرو با تغییرات بیشتری همراه شده و شرکتها به دلیل اتفاقات اخیر ناگزیر به عرضه خودرو به بازار شوند.

 

نهادهای قضایی
 

پیش بینی ادامه افت قیمت خودروها در هفته پیش رو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو نیز با تایید تغییر روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو، گفت: در روزهای اخیر بیشتر خودروهای داخلی با افت 2 تا 4 میلیونی قیمت همراه شده است و همچنان نیز این کاهش قیمت ادامه دارد و پیش بینی می شود در هفته آتی این جریان بر بازار قیمت ها حاکم باشد.

سعید موتمنی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ادامه داد: این تغییر قیمت ها با توجه به رشد حبابی قیمت ها چندان محسوس نیست و به همین دلیل به نظر می رسد بازار خودرو همان بازار روزهای گذشته بوده و تفاوت چندانی نکرده است.

اختلاف قیمت در بازار خودروهای زیر 30 میلیون به 13 میلیون تومان رسید


وی همچنین با توجه به افت قیمت خودروها در بازار طی چند روز گذشته، عنوان کرد: هم اکنون در خودروهای زیر 30 میلیون اختلاف قیمت به حدود 13 میلیون، در خودروهای 30 تا 45 میلیون، حدود 30 میلیون و در خودروهای 40 تا 55 میلیون اختلاف قیمت کارخانه با بازار به 55 میلیون تومان رسیده است.

وی با وجود جریان افت تقاضا و قیمت در بازار خودرو معتقد است که این وضعیت به دلیل عرضه خودرو به بازار رخ نداده و در صورتی که عرضه ای هم به بازار صورت گرفته باشد بسیار کم و غیر قابل محسوس و قطره چکانی بوده وعملا تاثیری در بازار نداشته است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در صورتی که شرکتها خودرویی به بازار تزریق می کردند به طور قطع قیمت ها افت بیشتری می کرد اما به نظر می رسد شرکتها برنامه ای برای عرضه خودرو به بازار ندارند از این رو تغییر چندانی جزء افت دو سه میلیونی در برخی از خودروها که به دلیل تعطیلی بازار و ایام تاسوعا و عاشورا بوجود آمده، اتفاق دیگری در بازار رخ نداده است.

موتمنی با اشاره به اینکه افزایش بیش از حد قیمت ها در دو ماه اخیر، موجب بی رغبتی خریداران شده است، تصریح کرد: با افزایش حبابی قیمت ها در بازار، تقاضای واقعی برای خرید خودرو بسیار کم شده است و بیشتر مصرف کنندگان در صورت نیاز، بازار خودروهای دست دوم را برای خرید انتخاب می کنند.

وی همچنین با اشاره به ورود دادستانی تهران به جریان عرضه خودرو و مشکلات شرکتها، عنوان کرد: در شرایط بوجود آمده در بازار خودرو، خودروسازان قطعه سازان را بهانه می کنند و قطعه سازان هم عدم پرداخت مطالبات و نبود مواد اولیه و قطعه را علت افت تولید عنوان می کنند در هر صورت با وجود درگیری که وجود دارد انتظار می رود در هفته آتی شاهد اتفاقات جدیدی در حوزه قیمت و عرضه خودرو در بازار باشیم.


چه کسانی در ایجاد جریان حبابی قیمت خودرو مقصرند؟

وی در ادامه به اقدام برخی شرکتها و سایت های خرید و فروش در برهم زدن بازار خودرو اشاره و تاکید کرد : متاسفانه برخی از سایت های خبری و خرید و فروش در ایجاد جریان حبابی قیمت در بازار مقصرند و با اعلام قیمت های غیر واقعی، این روزها نقش مخربی را در بازار ایفا می کنند از این رو باید با کسانی که در این بازار شیطنت می کنند برخورد شود.

کد خبر 102036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha