کد خبر 102042
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
علائم پیری زودرس پوست چیست؟

پرشین خودرو: هر تغییری در رنگ پوست نشان دهنده آسیب نور خورشید است و کک و مک نیز در این دسته قرار می‌گیرد. اولین لکه یا کک و مکی که بر روی پوست شما ایجاد می‌شود، حتی اگر در زمان کودکی‌تان باشد نشان دهنده این است که پوست در حال افزایش سن است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصر ایران ، با بالا رفتن سن بسیاری از ارگان‌های بدن، از جمله پوست تحت تأثیر سن قرار می‌گیرند. متأسفانه باید گفت راهی وجود ندارد که از علائم پیری زودرس پوست به طور کامل دوری کنید. با بالا رفتن سن، پوست هم دچار پیری می‌شود و نشانه‌هایی از خود بروز می‌کند که اجتناب‌ناپذیر است.


گاهی این علائم به اندازه‌ای پیشرفت می‌کند که احساس می‌کنید پیری با سرعت هر چه تمام‌تر و بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کردید، در حال رو آوردن به شماست.

پیری زودرس پوست ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی و فاکتورهای موجود در سبک زندگی شماست. از آنجایی که نمی‌توان ژن‌هایی که با آنها متولد شده‌اید را تغییر داد، باید دیگر قسمت‌های این پازل یعنی عواملی مانند در معرض خورشید قرار گرفتن، رژیم غذایی ضعیف و کم خاصیت یا استرس‌های شدید را کنترل کنید. با اطلاع از برخی علائم پیری، می‌توان با انجام برخی راهکار سرعت رسیدن پیری پوست را کم کنید.

نقطه‌ها و لکه‌های پوستی

هر تغییری در رنگ پوست نشان دهنده آسیب نور خورشید است و کک و مک نیز در این دسته قرار می‌گیرد. اولین لکه یا کک و مکی که بر روی پوست شما ایجاد می‌شود، حتی اگر در زمان کودکی‌تان باشد نشان دهنده این است که پوست در حال افزایش سن است.

هر زمانی که احساس کردید این لکه‌ها روی پوست صورتتان بیشتر شده‌اند، خصوصاً اگر در دهه بیست سالگی شما باشد، آن را به عنوان یک علامت مهم تلقی کنید و بدانید که باید حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بسیاری از افرادی که رانندگی می‌کنند، اولین لکه‌ها را در سمت چپ صورتشان مشاهده می‌کنند. برای اینکه این لکه‌های ایجاد شده روی صورت محو شوند، از درمان‌هایی استفاده کنید که حاوی موادی مانند ویتامین ث، نیاسین آمید و رتینول باشد.

 

پیری زودرس

 

قرمزی پوست

لکه‌های قرمز پراکنده و مداوم روی پوست نشان می‌دهد مویرگ‌ها پاره شده‌اند. این قرمزی اغلب در ناحیه گونه‌ها و اطراف بینی مشاهده می‌شوند. دلیل این عارضه چیست؟ زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، این اتفاق شکل می‌گیرد. هر چه در سنین پایین‌تر این قرمزی‌ها را مشاهده کردید، وضعیت وخیم‌تر است. اگر بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار گیرید، این پدیده شدت می‌یابد.

خطوط و چروک‌های صورت

اگر احساس می‌کنید که در حین خندیدن چند خط کوچک در اطراف چشمان یا زمانی که ابروها را بالا می‌برید، چند خط روی پیشانی‌تان ایجاد می‌شود، مشکلی وجود ندارد و مشکل زمانی ایجاد می‌شود که در حالت عادی که هیچ حرکتی به اجزای صورت خود نمی‌دهید، این خطوط پدید آیند. اگر در سنین ۲۵ سالگی خطوطی روی پیشانی یا اطراف چشمان شما دیده می‌شود، برای پیری زودرس پوست هنوز خیلی زود است.

شاید تصور کنید که بوتاکس و تزریقاتی از این قبیل برای درمان خطوط مناسب است، ولی باید بدانید که بهترین روش استفاده از محصولات دارای کلاژن و رتینول هستند. همچنین کاهش استرس می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند به دلیل اینکه آزاد شدن هورمون کورتیزول در حین استرس، کلاژن و الاستین شکسته می‌شود.

پوست شل در ناحیه فک

شل شدن پوست به طور عادی بعد از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شود. پس اگر افتادگی پوست صورت را قبل از این سن مشاهده کردید، بدانید که پیری زودرس پوست در حال اتفاق افتادن است. شل شدن پوست معمولاً از ناحیه فک شروع می‌شود.

آسیب نور خورشید ابتدا باعث تغییر رنگ پوست صورت در برخی قسمت‌ها می‌شود و سپس کلاژن و الاستین پوست در پایین‌ترین لایه‌های پوستی را آسیب می‌زند و موجب شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. در کنار استفاده از ضد آفتاب، از محصولات ضد پیری استفاده کنید که حاوی پپتید باشد و بتواند تولید کلاژن را تحریک کند تا پوستی سفت و سالم‌تر داشته باشید.

خشکی پوست صورت

زمانی خشکی پوست در همه ناحیه‌ها ایجاد می‌شود که هورمون‌های زنانه در حال تغییر باشد و این اتفاق در اواخر دهه چهل سالگی و اوایل پنجاه سالگی پیش می‌آید. این نشانه اگر پیش از سنین رایج دیده شود، نشان دهنده آن است که پوست شما سریع‌تر از حد معمول در حال پیر شدن است. خودتان را مقصر ندانید چرا که عمده علت خشک شدن پوست به ژنتیکتان برمی‌گردد.

این نوع خشک شدن پوست با پایین‌ترین سطح اسید هیالورونیک طبیعی پوست در ارتباط است و بهتر است به سراغ استفاده از محصولاتی باشید که این ماده را در محتویات خود داشته باشد. این کرم را قبل از کرم روز و شب روی صورت بمالید تا از سلامت، رطوبت و جوانی پوست شما محافظت کند.
 

کد خبر 102042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha