کد خبر 102064
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
واردات بدون محدودیت ارز و طلا مجاز شد

پرشین خودرو: براساس بخشنامه ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و انجام تشریفات گمرکی با رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، براساس بخشنامه ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و انجام تشریفات گمرکی با رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.

واردات طلا (ساخته شده) نیز بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

همچنین واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است.

گفتنی است، براساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با رعایت تشریفات گمرکی مجاز و واردات طلای خام از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

کد خبر 102064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha