تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم‌عامل اندروید

پرشین خودرو: گفته می شود نسل بعدی خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی به سیستم‌عامل اندروید گوگل تجهیز خواهند شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، به‌تازگی گروه خودروسازی آلیانس که شامل شرکتهای رنو فرانسه، نیسان و میتسوبیشی ژاپن می شود، اعلام کرده است که محصولات بعدی خود را به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز خواهد کرد تا بتواند خدمات مربوط به اطلاعات و سرگرمی بهتری را برای مشتریانش ارائه و عرضه کند.

بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که آلفابت بعنوان شرکت مادر گوگل و توسعه دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید در ایالات متحده آمریکا، سهم قابل توجهی از بازار خودرو را نیز تصاحب خواهد کرد.

سال گذشته بر اساس آمارهای منتشر شده، شرکت های خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی در مجموع ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساندند که این رقم ۱۰ درصد از کل خودروهای تولیدی در جهان محسوب می شود.

طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده است، شرکتهای خودروسازی برتر در جهان به سمت و سوی بهره گیری از جدیدترین فناوری های نوین نظیر سیستم عامل هوشمند، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و واقعیت مجازی و افزوده گرویده شده اند و به نظر می رسد نسل آینده خودروهای تولیدی در جهان بسیار هوشمندتر و پیشرفته تر از نسخه های امروزی آن باشد به گونه ای که سرنیشنان خودرو بتوانند بدون نیاز به گوشی موبایل یا هرگونه وسیله تفریحی و سرگرمی دیگر، تمامی نیازهای خود را از طریق اپلیکیشن و نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم خودرو برطرف کنند. بنابراین بهره گیری از فناوری های روز و نوین دنیا دیگر یک گزینه اضافه بر سازمان نیست بلکه یک ضرورت برای بقا در بازار پر رقابت خودرو در جهان است. این در حالیست که برخی دیگر از شرکت های این صنعت از سیستم عامل اندروید اتو (Android Auto) خودروهای خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

یکی از سرویس‌های کاربردی که می‌تواند کمک بسزایی به راننده و سرنیشنان خودرو کند، استفاده از دستیار صوتی اختصاصی گوگل تحت عنوان گوگل اسیستنت است که می تواند تغییر و تحولات عظیمی را در بخش خودرو ایجاد کند.

انتظار می‌رود که نخستین محصول مجهز به سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی و روانه بازارهای جهانی شود.

کد خبر 102070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha