کد خبر 102073
۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کشف خمره دوره ساسانی در اصفهان

پرشین خودرو: در طی عملیات مرمتِ مسجد معروف به میرزا احمد در سرای «نیم آورد» بازار بزرگ اصفهان، یک خمره کامل متعلق به دوره ساسانی و مقداری سفال کشف شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، در طی عملیات مرمتِ مسجد معروف به میرزا احمد در سرای «نیم آورد» بازار بزرگ اصفهان، یک خمره کامل متعلق به دوره ساسانی و مقداری سفال کشف شد.

در طی عملیات مرمت مسجد تاریخی در راسته «نیم‌آورد» بازار بزرگ اصفهان معروف به «میرزا احمد» یک خمره سالم متعلق به دوره ساسانی و مقداری سفال کشف شد که این کوزه بنا بر برآورد اولیه کارشناسان میراث فرهنگی متعلق به دوره ساسانی است.

بر این اساس به طور موقت و برای بررسی‌های بیشتر کار بازسازی این مسجد متوقف شده است.

کاوش های باستان شناسی بیشتر در مسجد تاریخی به بعد از تعطیلات موکول شد

بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با توجه به تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و روز جمعه بررسی‌های بیشتر و کاوش در این محل برای یافتن اشیای بیشتر توسط کارشناسان باستان‌شناسی اداره کل میراث پس از ایام تعطیلات انجام می‌شود.

نیم آورد یکی از راسته های بازار بزرگ اصفهان است که مساجد تاریخی مانند مدرسه علمیه نیم آورد متعلق به دوره صفوی نیز در این محله قرار دارد.این مدرسه به دلیل اینکه محل تحصیل مراجع مهمی مانند مرحوم آیت الله بروجردی و دیگر علمای طراز اول کشور بوده است نیز شهرت دارد.

کد خبر 102073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha