کد خبر 102088
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
اگر می‌خواهید ران پا‌یتان لاغر شود، بخوانید

پرشین خودرو: بزرگ بودن ران ها از زیبایی های اندام زنانه است اما بزرگ بودن بیش از حد ران ها هم مشکلاتی را ایجاد می کنند. در این مقاله به معرفی چند حرکت ساده برای لاغر کردن ران ها می پردازیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، با حرکات ورزشی ساده می توانران ها را به راحتی لاغر کرد. در این مقاله تمرینات ورزشی که کمک به لاغر کردن ران ها و ساق پا می کنند را معرفی می نماییم.

راه بروید
ابتدا قبل از اینکه راه رفتن را شروع کنید، یک دستگاه قدم شمار بخرید. دستگاه های قدم شمار را می توانید به کمر یا ران خود وصل کنید. شما باید روزی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما ۵۰۰۰ قدم حدودا ۳٫۲ کیلومتر است.

همیشه به دنبال دلیل هایی برای راه رفتن پیدا کنید مثلا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید و یا از ماشین کمتر استفاده کنید. ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کمی نیاز به تمرین دارد اما هنگامی که به آن عادت کنید ارزشش را دارد.

روی پله ها بدوید
یکی از بهترین روش ها برای لاغری ران، دویدن روی پله ها (مثل پله استادیوم) می باشد. همانطور که در اول مقاله نیز گفتیم با تنبلی نمی توان به ران های زیبا رسید و باید برای آنها زحمت کشید. همچنین سعی کنید به جای آسانسور همیشه از پله استفاده کنید.

طناب بزنید
شاید فکر کنید که طناب زدن کار بچه ها می باشد اما اشتباه می کنید. طناب زدن می تواند باعث سوخت چربی و زیبایی و لاغری ران های شما نیز بشود. همچنین طناب زدن از لحاظ اقتصادی نیز کاری به صرفه است زیرا با قیمت کمی می توانید یک طناب با کیفیت را خریداری کنید.

حرکت پروانه بزنید
حرکت پروانه )جامپینگ جک) نیز برای لاغر کردن ران پا گزینه بسیار خوبی می باشد. بهتر است به جای اینکه حرکت پروانه را به صورت تنهایی انجام دهید. (که موثر و انرژی زا نیست) بهتر است بعد از اینکه یک حرکت ورزشی دیگر مانند دویدن، دوچرخه زدن و یا شنا کردن به این حرکت بپردازید.

مقداری قهوه بنوشید
در حالی که بهترین روش برای فرم دادن به ماهیچه ها، ورزش است، ولی شروع چربی سوزی همیشه از آشپزخانه آغاز می شود. یک راه ساده برای خلاص شدن از شر چربی ها بیرون از باشگاه یکی از عاداتی است که ممکن است شما هم جزو طرفدارانش باشید: نوشیدن قهوه. تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی (Clinical Nutrition) نشان می دهد، در بین افراد چاقی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، آن هایی که رژیم شان به همراه مکمل قهوه کافئین دار بود به طور قابل توجهی نرخ متابولیسم شان افزایش پیدا کرده و افرادی که وزن شان متوسط بود هم کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

 

ورزش

 

لانج از بغل و ضربه‌ی متقاطع (Side Lunge to Crossover Tap)

نحوه‌ی انجام تمرین

برای انجام لانج از بغل و ضربه‌ی متقاطع انگشت پا به زمین، با پاهای چسبیده به هم بایستید، دست‌ها را در دو طرف بدن رها کنید. با پای چپ‌تان گامی بلند به سمت چپ بدن بردارید. سپس زانوی پای چپ را خم کنید و لگن را عقب بکشید. توجه کنید که هر دو پا باید در یک خط قرار داشته باشند. همیشه پایی که بیرون می‌گذارید خم می‌شود و زانوی پای دیگر کاملا صاف و کشیده باقی می‌ماند. در این تمرین باید کمرتان را صاف نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، هر دو دست را در طرفین پای خمیده‌ مستقیم نگه دارید و با انگشتان‌‌تان زمین را لمس کنید.

با تکیه بر پای چپ بلند شوید و بایستید، وزن‌تان را روی پای راست بیندازید، دست‌ها را به سمت سقف دراز کنید، در همین حال پای چپ را از جلوی بدن‌تان به سمت پای راست ببرید (حرکت متقاطع)، از پای راست عبور کنید و نوک انگشت پای چپ را بیرونِ پای راست به زمین بزنید. مجموع این حرکات یک مرتبه محاسبه می‌شود. این تمرین را روی هر پا ۱۵ مرتبه تکرار کنید

لانج اُریب (Diagonal Lunge)
این لانج چندجهته به هماهنگی، کنترل و همچنین سفت و خوش‌فرم کردن ماهیچه‌های چهارسر ران، سرینی، همسترینگ و داخل ران‌های شما کمک می‌کند.

نحوه‌ی انجام تمرین

با پاهای جفت‌شده و دستانی که بالای سر باز کرده‌اید، بایستید. کف دست‌ها رو به جلو باشد. با پای راست به سمت گوشه‌ی چپ اتاق (به اندازه‌ی ۴۵ درجه اریب) قدمی به عقب بردارید. همزمان زانوی راست را خم کنید و دست و بالاتنه‌ی خود را روی ران راست به جلو خم کنید. پای عقبی باید صاف باشد و پاشنه‌ی آن از زمین جدا قرار بگیرد. سعی کنید نوک انگشتان‌تان را در دو طرف ران راست‌تان به زمین بزنید. پای راست را به زمین فشار بدهید تا بلند شوید. این حرکت را ۱۵ بار روی همین پا و ۱۵ بار روی پای دیگرتان انجام بدهید.

کد خبر 102088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha