کد خبر 102099
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
قسمت های حساس پوست انسان

پرشین خودرو: دست ها عمده ترین نقش را در انتقال باکتری ها و سایر میکروب ها دارند. حتی بعد از شستشوی کامل، دست ها به سرعت آلوده خواهند شد، به ویژه اگر شما ناخن هایتان را بلند کنید، می توانید بسیار راحت تر و سریع تر آلودگی ها را با دست تان منتقل کنید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تندرست نیوز، بعضی از قسمت های بدن نسبت به کوچکترین آلودگی ها بسیار حساس اند. این قسمت ها را بشناسید تا بتوانید جلوی آلودگی و عفونت های احتمالی آنها را بگیرید.


مجرای گوش
نباید به هیچ عنوان انگشت و یا سایر اشیا را وارد گوشتان کنید. پوست داخل گوش بسیار نازک و حساس است و به سرعت در اثر تماس با هر شی خارجی، دچار خراشیدگی می شود.

احساس خارش مداوم در گوش می تواند ناشی از تجمع موم، اگزمای پوست و یا عفونت ناشی از شنا کردن در آب آلوده و… باشد.

مرطوب نگه داشتن این قسمت می تواند شما را از خارش گوش برهاند. در صورت طولانی شدن زمان خارش گوش، حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

پوست صورت
می توانید با شستن صورت تان، بهداشت آن را تضمین کنید. گاهی به علت کلافگی و یا در هنگام فکر کردن به صورتمان دست می زنیم. این کار یکی از بدترین اشتباهات رایج است که یک انسان در طول روز انجام می دهد.

انگشتان دست حاوی روغنی هستند که در اثر برخورد به منافذ پوست و ورود به آن ها می تواند منجر به آلودگی و ایجاد آکنه و … در پوست صورت شود.

چشم ها
در صورت شستن چشم ها با دست های آلوده و یا زدن دست به چشم برای خارج کردن ذرات خارجی، حجم زیادی از آلودگی ها وارد چشم خواهند شد.

دست زدن به داخل بینی تا 51 درصد می تواند سبب انتقال بسیاری از عفونت ها همچون عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوک اورئوس شود
گاهی این آلودگی ها منجر به ایجاد نوعی عفونت چشمی به نام pinkeye می شود. این بیماری در صورت ورود نوعی باکتری به چشم ایجاد شده و پزشک برای درمان آن نوعی آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد.

در صورتی که چشم هایتان دچار خارش و یا خشکی شد و یا لنزهای تماسی چشمتان را آزرد، به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

پوست انسان

 


دهان
به طور میانگین مردم 23 بار در طول روز، دستشان را در دهان و یا اطراف آن قرار می دهند. این کار در هنگام خستگی بیشتر می شود.

میکروب های بسیار زیادی از این طریق وارد دهانتان خواهد شد که می تواند منجر به بروز طیف وسیعی از بیماری ها در بدن شود، زیرا دست ما روزانه با سطوح آلوده ی زیادی همچون میز کار، رایانه، پول و … در تماس است.

بینی
دست زدن به داخل بینی تا 51 درصد می تواند سبب انتقال بسیاری از عفونت ها همچون عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوک اورئوس شود.

استافیلوکوکوس اورئوس، از عفونت های ساده پوستی (مانند جوش، کورک، کفگیرک، گل مژه و آبسه) گرفته تا بیماری های تهدید کننده زندگی (مانند پنومونی، مننژیت، استئومیلیت، اندوکاردیت، سندرم شوک سمی و سپتی سمی) را ایجاد می نماید.

استافیلوکوک اورئوس به عنوان یکی از پنج عامل شایع ایجادکننده عفونت های بیمارستانی به ویژه عفونت زخم پس از جراحی است.

پوست زیر ناخن
سعی کنید همیشه ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید و بعد از آن با یک گوش پاک کن استریل و یا یک برس ناخن، پوست های زائد و خرده های ناخن را از اطراف انگشت تان پاک کنید.

در صورت بلند بودن ناخن پوست زیر آن را لمس نکنید، زیرا هم سبب انتقال باکتری این قسمت به روی پوست و یا انتقال باکتری روی پوست به زیر ناخن ها می شود. استافیلوکوک اورئوس یکی از شایع ترین باکتری های این قسمت از ناخن است.

نکته آخر
حتما روش شست و شوی صحیح دست هایتان را بیاموزید و به خاطر داشته باشید تمام سطوح از جمله سطوح مربوط به مکان های عمومی مانند دستگیره ی اتوبوس، میز کار، لوازم تحریر موجود در محل کار و … می تواند دارای حتی خطرناک ترین ویروس ها و باکتری ها و … باشد.

پس هر بار که به منزل باز می گردید، دست ها و صورتتان را با روش صحیح تمیز کنید.

کد خبر 102099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha