راه‌اندازی «اتوبوس مدرسه» برای اولین بار

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از راه اندازی ۲۲ خط «اتوبوس مدرسه» در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس ها از اول مهر به دانش آموزان سرویس دهی می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به مهر، پیمان سنندجی با اشاره به ویژگی های خاص سرویس مدارس در دنیا، اظهار کرد: سرویس مدارس در دنیا دماغه‌دار بوده، داخل آن مکانی برای قرار دادن کتب و کیف دانش آموزان در نظر گرفته شده و تمام مشخصات ایمنی را دارند که ضمن تعریف مسیرهای مشخص؛ مبدا آن درب منزل دانش‌آموزان نیست، بلکه مسیرهایی مشخص شده است تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

وی افزود: امسال به پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اولین بار ۲۲ خط از خطوط اتوبوسرانی به سبک اسکول باس به دانش آموزان تهرانی خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی توضیح داد: برای هر یک از مناطق ۲۲ گانه، یک خط اتوبوس که بیشترین مدرسه در مسیر آن قرار دارد با پلاکارد «اتوبوس مدرسه» و تابلوهای ویژه مدارس دیده شده است که در سه وعده صبح، ظهر و عصر به دانش آموزان سرویس دهی خواهد کرد.

به گفته سنندجی ۶ نیم راه، شامل ۳ نیم‌راه رفت و ۳ نیم راه برگشت و به طور کلی روزانه ۱۸ نیم راه با سرفاصله ۱۵ دقیقه برای اتوبوس مدارس دیده شده است.

وی ادامه داد: کارت‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف نیز برای استفاده این اتوبوس ها پیش بینی شده است و از اول مهر به دانش آموزان مناطق ۲۲گانه سرویس دهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: اگرچه این اتوبوس ها دماغه‌دار نیست اما راه‌اندازی این سرویس با تفکر «اتوبوس مدرسه» کار بزرگی است که امیدواریم با تامین ناوگان آن در سال‌های آینده، خطوط آن افزایش یافته و این ناوگان به معنای واقعی با هدف کاهش هزینه ها و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، خدمت رسانی کند.

کد خبر 102108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha