هواپیمای بدون موتوری که با استفاده از جریان هوا پرواز می‌کند

پرشین خودرو: محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به تولید گلایدری ( هواپیمای بدون موتور) شده اند که می تواند بدون نیاز به دخالت انسان و با استفاده از جریان هوای گرم تا ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، این هواپیمای گلایدر با جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف و با افزایش آموخته ها و اطلاعاتش می آموزد که چگونه باید خود را با جریان هوای گرم هماهنگ کند تا بتواند بدین طریق ارتفاعش را تا حداکثر ۲۳۰۰ پا (۷۰۰ متر) ارتقا بخشد.

در واقع این هواپیما از همان اصول و آموزه هایی پیروی می کند که پرندگان و به خصوص عقاب ها از آنها برای پرواز کردن و افزایش ارتفاع خود بهره می گیرند. آنها به خوبی می دانند که چگونه باید از جریان های هوایی گرم برای این کار استفاده کنند و گلایدر جدید نیز با هوش مصنوعی خود می تواند در این زمینه با پرندگان رقابت کند. این هواپیما به طور خودکار در مورد زمان مناسب برای چرخش، حرکت اریب، کاهش ارتفاع و غیره تصمیم می گیرد.

 

هواپیما

 

طراحی و آزمایش این هواپیما با همکاری متخصصان ایتالیایی صورت گرفته است.

طول بال های گلایدر یادشده دو متر است و یک سیستم کنترل پرواز نیز برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته است. داده های هر بار پرواز نیز بر روی رایانه نصب شده در این گلایدر ثبت می شود و در پروازهای بعدی از آنها برای بهینه سازی فرایندحرکتی استفاده می شود.

کد خبر 102222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha