معرفی سیستم ناوبری بومی برای خودروها در هند

پرشین خودرو: سازمان تحقیقات فضایی هند سیستم ناوبری بومی برای استفاده در خودروهای این کشور ساخته است که ادعا می شود از سیستم جی پی اس ساخت آمریکا بهتر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، هند در روز شنبه، این سیستم ماهواره ای ناوبری منطقه ای هند موسوم به 'آی آر ان اس اس' از باندهای پیشرفته ال 5 با 11 ماهواره در فاصله 1500 کیلومتری استفاده می کند.
هر چند این احتمال هم وجود دارد که این تکنولوژی از تلفن های همراه سر در آورد اما با توجه به اجباری شدن سیستم های ناوبری در خودروهای هند بزودی، این امکان هم وجود دارد که این فناوری در صنعت خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.
این سیستم برای هند ساخته شده است بنابراین هندی ها به زودی می تواتند با سیستم خودشان به ناوبری و نقشه دسترسی داشته و از سیستم های ناوبری جی پی اس آمریکا و گلوناس روسیه بی نیاز شوند.
سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد این سیستم ماهواره ای منطقه ای هند که با نام ناویک عملیاتی خواهد شد به زودی قادر خواهد بود به برخی از دستگاه های ناوبری در هند سرویس دهد.

 

سیستم ناوبری

 

یک شرکت هند با استفاده از یک مدل ماهواره خانگی هند که کار آن ارائه اطلاعات و تفسیر آن به مشتریان هندی است به عنوان جایگزینی برای جی پی اس آمریکا یا حتی گلوناس ساخت روسیه است.
به گفته کارشناسان ، معرفی این سامانه جدید برای هندی ها مزیت های زیادی دارد چون جی پی اس سامانه ای آمریکاییست که با 32 ماهواره که در مدار رمین هستند کار میکند تا اطلاعات را به انواع دستگاه های دستی منتقل کند.گلوناس نیز سیستمی روسی است که بر همان اساس جی پی اس و با فرکانس مشابه کار می کند. سیستم ماهواره ای ناحیه هندوستان دقت بیشتری دارد زیرا تنها هند و منطقه ای با شعاع 1500 کیلومتر را پوشش میدهد. این بدان معناست که با توجه به ارتقا های درنظر گرفته شده دقت آن به 2 متر می رسد یعنی 10 برابر دقیقتر از جی پی اس که دقت اش 20 متر است.
در حال حاضر این سیستم آنقدر کوچک نیست که در تلفن همراه استفاده شود پس قرار است عمدتا از آنها برای دستگاه های ناوبری خودرو و دستی استفاده خواهد شد.
از آنجا که اکثر اتومبیل هایی که در هند تولید یه به فروش می رسند به ندرت از شعاع 1500 کیلومتری محل خود خارج میشوند پیش بینی می شود سیستم جدید ناوبری به راحتی جایگزینی عالی برای جی چی اس محسوب شود.

کد خبر 102242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha