تولید و عرضه 6 خودرو پر مصرف داخلی متوقف می شود

پرشین خودرو: از ابتدای تیرماه امسال مرحله دوم استاندارد مربوط به مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن خودروهای سبک اجرایی شد بر این اساس 6 خودرو در گروه سواری و وانت بار که امکان پاس کردن این استانداردها را نداشتند، تولید آنها متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یک مقام مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرد: استاندارد مصرف سوخت اتوبوس های گاز سوز تدوین و به زودی با ابلاغ به تولیدکنندگان اجباری می شود.

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت: تدوین استاندارد جدید مصرف سوخت اتوبوس های گازسوز از سال گذشته آغاز و در سال جاری این استاندارد به اتمام رسید و با مکاتباتی که با سازمان ملی استاندارد صورت گرفت امید می رود به زودی این استاندارد اجباری و به تولیدکنندگان ابلاغ شود.


بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین و موتورسیکلت ها در دستور کار قرار گرفت

مریم مهدی نژاد همچنین بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین را از برنامه های آتی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت عنوان کرد و گفت : بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین جزء برنامه های آتی شرکت بهینه سازی است که در آینده اجرایی می شود.

وی در ادامه از لزوم بازنگری در استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها خبر داد و تاکید کرد: استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها نیازمند بازنگری است به همین جهت باید هر چه سریعتر بازنگری در استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه با اشاره به اجرای استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک گفت: از ابتدای تیرماه امسال مرحله دوم استاندارد مربوط به مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن خودروهای سبک اجرایی شد بر این اساس 6 خودرو در گروه سواری و وانت بار که امکان پاس نمودن این استانداردها را نداشتند ، تولید آنها متوقف می شود.

 



مهدی نژاد تصریح کرد : البته سایر خودروها با برخی از تغییرات و طبق مستنداتی که به سازمان ملی استاندارد ارائه شد این استانداردها را پاس و موفق به کسب تاییده تولید شدند.

وی همچنین از سخت گیرانه تر شدن استاندارد مصرف سوخت خودروها ظرف دو سال خبر داد و گفت : خودروسازان دو سال فرصت دارند تا برنامه ریزی لازم را انجام دهند تا با سخت گیرانه تر شدن استانداردهای مصرف سوخت امکان پاس نمودن این استانداردها را داشته باشند.


مرحله سوم اجرای استاندارد مصرف سوخت خودروها سال 99 اجرایی می شود

وی با اشاره به اینکه رسالت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کاهش شدت مصرف سوخت در کشور است ،افزود : هدف گذاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بر این اساس بوده که در بازده زمانی دو ساله شدت انرژی مصرف سوخت در کشور را کاهش دهد البته با نگاه واقع بینانه ای که خودروسازان نیز فرصت کافی را داشته باشد تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مهدی نژاد خاطرنشان کرد: بر این اساس اجرای استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک با روند کاهش مصرف سوخت از سال 94 در 3 مرحله آغاز گردید اما مرحله دوم آن با توجه به مهلتی که به شرکتها داده شد به جای دیماه 96 در تیرماه 97 اجرایی شد و مرحله بعدی تیرماه 2 سال آینده خواهد بود.

کد خبر 102250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha