کد خبر 102252
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
اتصال ریلی قزوین به رشت تا پایان مهر

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن از اتصال ریلی قزوین به رشت تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: خط آهن مراغه تا ارومیه در بخش مهاباد به ارومیه آماده افتتاح است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، مصطفی معینی امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن در حوزه‌های تولید تراورس، بهسازی و بازسازی خطوط ریلی کشور و احداث خط دوم اظهار داشت: در ۴ نقطه کشور کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی ریلی داریم که شامل کرج و اندیمشک، قزوین و شیرگاه است که در شیرگاه کارخانه فرآورده چوبی مختص راه‌آهن به صورت فعال داریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تعمیر و نگهداری شبکه ریلی کشور توسط این شرکت انجام می‌شود، گفت: در خطوط ریلی شمال، غرب، شمال غرب و جنوب مرکزی کشور فعال هستیم.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن ادامه داد: از ۱۷ منطقه راه‌آهن کشور، شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن در ۱۱ منطقه، نگهداری خطوط و تأسیسات را برعهده داریم.

معینی اضافه کرد:‌ در راه‌آهن تهران، شمال، گلستان، شاهرود ـ سمنان، خراسان ـ سرخس، راه‌آهن لرستان، اندیمشک، راه‌آهن اصفهان، و راه‌آهن زاگرس فعال هستیم.

وی بیان کرد: احداث خطوط ریلی اصفهان ـ شیراز، کرمان ـ زاهدان، بافق ـ مشهد، خرمشهر ـ شلمچه و خط دوم تهران ـ مشهد، توسط شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اجرا شده است.

* اتصال ریلی قزوین به رشت تا پایان ماه جاری/ افتتاح مسیر پایان امسال

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی به کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب در دستورکار راه‌آهن است، گفت: اتصال شمال کشور از مرز آذربایجان به آب‌های آزاد جنوب کشور جزو اهداف دولت است.

معینی اضافه کرد: جابجایی بار از کشور فنلاند به مقصد اقیانوس هند زیر دریایی ۴۵ روز به طول می‌انجامد. اما با اتصال ریلی قزوین، رشت و سپس آستارا این مدت زمان سیر کالا به ۲۱ روز کاهش می‌یابد.

 

ریل

 

وی یادآور شد:‌تا پایان ماه جاری اتصال ریلی قزوین به رشت و تا پایان سال عملیات نهایی این خط انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اظهار داشت: از ۲۵۰ کیلومتر خط آهن قزوین ـ رشت، ۵۰ درصد در دشت، ۴۰ درصد در کوهستان و ۱۰ درصد در تپه ماهور اجرا شده است.

معینی افزود: این خط ریلی ۸۰ دستگاه پل به طول ۱۳ کیلومتر دارد که در این باره می‌توان به پل زیبای شاهرود به طول ۶۲۵ متر و پل منجیل به طول ۱۴۰۰ متر اشاره کرد که به صورت اسلب‌ترک اجرا شده است، بدان معنا که به عنوان خطوط پرسرعت غیر از ریل بقیه اجزای ریل غرق در بتن می‌شود.

* پروژه ریلی مهاباد ـ ارومیه در آستانه افتتاح

وی گفت: دیگر پروژه بزرگ ریلی در حال اجرا توسط این شرکت احداث راه‌آهن مراغه ـ ارومیه به طول ۱۸۵ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن قبلاً ساخته شده که شامل مراغه تا مهاباد است و از مهاباد تا ارومیه توسط این شرکت اجرا شد که آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از دو سال پیش آغاز شد، افزود: پروژه آماده افتتاح رسمی است و با افتتاح آن آذربایجان غربی به مراغه و شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود.

کد خبر 102252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha