کد خبر 102257
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
 صدور کارت هدیه هم داستان شد

پرشین خودرو: گزارش‌ها از وجود برخی سختگیری‌ها در بانک‌ها برای صدور کارت هدیه حکایت دارد و در مواردی مشتریان دست خالی از شعب بر می‌گردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، به تازگی مراجعه به شعب برخی بانک‌ها برای دریافت کارت هدیه با سختگیری‌ها و البته عدم تمایل از سوی آنها در شعب مواجه است؛ به‌طوری که در مواردی مشتری را به شعب مرکزی یا سایر شعب برای دریافت این کارت هدایت می‌کنند و یا در برخی موارد عنوان می‌شود که فعلا امکان صدور کارت هدیه در شعبه فراهم نیست. البته این موضوع مربوط به تمامی بانک‌ها نبوده و در مواردی اتفاق می‌افتد که جریان تازه‌ای است؛ چرا که پیش از این روال به گونه‌ای دیگر بود و مخاطبان شبکه بانکی می‌توانستند با مراجعه به شعب هر یک از بانک‌ها کارت هدیه را که تا سقف حداکثر ۵۰۰ هزار تومان صادر می‌شود، به هر تعداد دریافت کنند.

برخی شعب در مورد اینکه چرا صدور کارت هدیه در مواردی با مشکل مواجه شده و به راحتی قبل نمی‌توان آن را دریافت کرد، این گونه توضیح می‌دهند که کارت‌های مربوطه وارداتی است و در داخل تولید نمی‌شود، بنابراین در جریان تغییرات اخیر، اکنون واردات این کارت‌ها تا حدی سخت‌تر شده و از سوی دیگر هزینه آن نیز بالا رفته است.

گفت‌وگو با برخی مدیران شبکه بانکی نیز از این حکایت دارد که با توجه به نوسان نرخ ارز در ماه‌های گذشته و تا سه برابر شدن قیمت دلار هزینه واردات کارت‌های هدیه نیز افزایش یافته، در حالی که بانک‌ها برای صدور کارت‌های هدیه هیچ هزینه‌ای بابت این کار دریافت نمی‌کنند و در این حالت هزینه اضافی بر آنها تحمیل می‌شود. از این رو بعید نیست برخی شعب نسبت به صدور خودداری کرده و یا اینکه برای مشتریان خود اقدام به صدور کارت هدیه کنند. از سوی دیگر ممکن است کارت‌ها با مبالغ پایین نیز تا حدی کمتر صادر شده و برای صرفه‌جویی در هزینه و کنترل مصرف کارت‌های موجود  با مبالغ بالا و با تعداد انجام شود.

کد خبر 102257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha