کد خبر 102266
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
انهدام باند حرفه‌ای جعل اسکناس و تراول

پرشین خودرو: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باندحرفه ای جعل اسکناس و تراول چک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باندحرفه ای جعل اسکناس و تراول چک خبر داد.

 در تاریخ ۲۶ مردادماه امسال جوانی حدودا ۳۰ ساله بامراجعه به ایستگاه مترو "جهاد" قصد خرید بلیط مترو را داشت که متصدی فروش بلیط به جعلی بودن اسکناس ۱۰ هزار تومانی ارائه شده از سوی این فرد مشکوک شده و بلافاصله موضوع به پلیس مترو اطلاع داده شده، در ادامه این فرد دستگیر و در بازرسی اولیه از وی تعداد ۱۴ اسکناس ۱۰ هزار تومانی و دو قطعه تراول چک ۵۰ هزار تومانی کشف و ضبط شد.

با انتقال متهم به کلانتری ۱۰۵ سنایی و در بررسی اسکناس و تراول چک‌های کشف شده جعلی بودن تمامی اسکناس‌های مکشوفه محرز شده و در ادامه پرونده مقدماتی با موضوع جعل اسکناس رایج کشور تشکیل و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم به نام حمید متولد ۱۳۶۷ که از مجرمان سابقه دار با دو فقره سابقه دستگیری است در تحقیقات اولیه منکر اطلاع از جعلی بودن اسکناس و تراول چک ها شد و ادعا کرد که آنها را در ازای کار در یک پروژه ساختمانی در شهرستان قزوین از پیمانکار ساختمان دریافت کرده است. در شرایطی که حمید قادر به معرفی پیمانکار ساختمانی در شهرستان قزوین نبود به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به اطلاع داشتن از جعلی بودن اسکناس‌ها اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: اسکناس و تراول چک ها را از صاحب یک سفره خانه سنتی در محدوده خیابان مطهری دریافت کرده است که بلافاصله کارآگاهان تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی به نشانی سفره خانه مراجعه و اقدام به دستگیری صاحب سفره خانه کردند.

این فرد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به اطلاع داشتن از مجعول بودن اسکناس های کشف شده از حمید و همچنین تهیه دوبسته ۱۰۰ برگی اسکناس ۱۰ هزار تومانی از فرد دیگری به نام محمد . م متولد ۱۳۶۶ اعتراف کرد که در ادامه محمد نیز دستگیر و صراحتا به عضویت داشتن در یک گروه جعل و توزیع اسکناس و تراول چک ها اعتراف کرد.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این گروه از متهمان در زمینه جعل اسکناس های رایج کشور، کارآگاهان اقدام به دستگیری دو متهم دیگر از جمله سرکرده گروه به نام کریم . ع متولد ۱۳۵۰ کردند. در زمان دستگیری ، کریم با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت تا با یک دستگاه خودرو پراید از محدوده سفره خانه محل تردد متهمان متواری شود که با واکنش سریع کارآگاهان دستگیر و در بازرسی از خودرو مقادیر قابل توجهی اسکناس و تراول چک مجعول کشف و ضبط شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی صراحتا به جعل و تهیه اسکناس و تراول چک های کشف شده اعتراف کرد که با شناسایی مخفیگاه وی در حاشیه شرق تهران، کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد دیگری از اسکناس ها و تراول چک های جعلی شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که کریم اقدامات اولیه برای جعل ارزهای خارجی از جمله دلار آمریکا را انجام داده و قصد تهیه و توزیع ارزهای مجعول را داشته که قبل از هرگونه اقدام در این خصوص دستگیر شده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات و باکشف دیگر آلات و ادوات مورد استفاده در تهیه اسناد مجعول مشخص شد که متهم اصلی پرونده در زمینه جعل اسناد مالکیت و دیگر اوراق دولتی نیز فعالیت داشته است که هماهنگی های لازم با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۶ تهران انجام شده و متهمان با قرار قانونی و برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

کد خبر 102266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha