کد خبر 102276
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
پوتین وارد جنگ گازی با ترامپ شد

پرشین خودرو: با وجود مخالفت آمریکا با اجرایی شدن پروژه گازی نورد استریم ۲، روسیه اعلام کرده که هزینه احداث این خط لوله را می پردازد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، با وجود مخالفت آمریکا با اجرایی شدن پروژه گازی نورد استریم ۲، روسیه اعلام کرده که هزینه احداث این خط لوله را می پردازد.

پروژه نورد استریم (انتقال گاز از روسیه به آلمان) با مخالفت آمریکا مواجه شده اما با این وجود شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که مسکو هزینه این پروژه گازی را پرداخت می کند.

روزنامه زوددویچه آلمان در گزارشی در این باره نوشته است، پوتین در دیدار ۱۸ اوت خود از «مزبرگ» آلمان مقام‌های این کشور را در جریان طرح‌های مربوطه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، پوتین در این دیدار گفته است که به رغم مقاومت آمریکا می‌خواهد این پروژه عملی شود.

در حال حاضر هزینه ساخت خط لوله نورد استریم ۲ را شرکت‌هایی بین‌المللی بر عهده دارند. ۵۰درصد این هزینه بر عهده شرکت گازپروم روسیه است و بقیه را شرکت‌های غربی مانند ‌وینترشال و یوینیپر آلمان و شل بر عهده دارند.

زوددویچه می‌نویسد، دلیل این پیشنهاد روسیه تهدیدهای مکرر کنگره و دولت آمریکا برای تحریم بخش انرژی روسیه است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از دیدار خود با پوتین در ماه ژوئیه از طرح‌های روسیه برای احداث این خط لوله به سمت آلمان به شدت انتقاد و آلمان را متهم کرده بود که به دلیل وابستگی خود به انتقال گاز اسیر دست روسیه شده است.

کد خبر 102276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha