کد خبر 102277
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
نرخ سود سپرده تغییر نمی‌کند

پرشین خودرو: شنیده‌ها حاکی است بانک مرکزی به جای استفاده از سیاست پرهزینه افزایش نرخ سود سپرده در شرایط فعلی، می‌خواهد نقدینگی موجود را با سایر ابزارهای پولی مدیریت و کنترل کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شنیده‌ها حاکی است بانک مرکزی به جای استفاده از سیاست پرهزینه افزایش نرخ سود سپرده در شرایط فعلی، می‌خواهد نقدینگی موجود را با سایر ابزارهای پولی مدیریت و کنترل کند.

 باتوجه به روند افزایشی نرخ تورم در ماه‌های اخیر بحث افزایش نرخ سود بانکی به صورت جدی در رسانه‌ها مطرح و جزء دستور کارهای بانک مرکزی بود و به همین دلیل سپرده‌های یکساله که سررسید آنها در اوایل شهریور ماه امسال بود، یک ماه دیگر تمدید شد.

اما شنیده‌ها حاکی است، با توجه به وضعیت نظام بانکی و اثرات منفی افزایش نرخ سود بر سایر متغیرهای کلان از جمله رشد پایه پولی و افت سرمایه‌گذاری و تقاضا که زمینه‌ساز افت حتی منفی شدن رشد اقتصادی را در پی داشته باشد، تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ سود بانکی از دستور کار خارج شده است.

سیاست بانک مرکزی در مقطع کنونی برای مدیریت نقدینگی و کنترل سوداگری در بازار دارایی‌ها، استفاده از سایر ابزارهای پولی برای جذب نقدینگی مانند انتشار اوراق گواهی سپرده است.

البته، در ماه‌های اخیر برخی بانک‌ها به صورت چراغ خاموش نرخ سود سپرده را افزایش داده‌اند و شاید یکی از سیاست‌های بانک مرکزی سخت نگرفتن به بانک‌ها در حوزه نرخ سود سپرده باشد.

کد خبر 102277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha