کد خبر 102281
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
افزایش بی‌صدای تعرفه مکالمات همراه

پرشین خودرو: در حالی که اپراتور اول تلفن همراه تعرفه‌ی تماس‌های درون و برون شبکه‌ای خود را از امروز، اول مهرماه، یکسان کرده، به نظر می‌رسد مکالمات درون‌شبکه‌ی این اپراتور برای سیم‌کارت‌های اعتباری با افزایش قیمت مواجه شدند. از طرفی ظاهرا اپراتور دوم همراه نیز به تغییر تعرفه‌های خود اقدام کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه، به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کرده‌اند که البته به نظر می‌رسد این یکسان‌سازی در برخی از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری برای تماس‌های درون‌ و برون شبکه، با افزایش قیمت برای مشترکان همراه است.

هزینه‌ی برقراری تماس با سیم‌کارت‌های دائمی در اپراتور اول که ۵۷ تومان برای مکالمات درون‌شبکه و ۶۲.۵ تومان برای مکالمات برون‌شبکه بود، به ۵۹.۹ رسیده است؛ این مبلغ برای مکالمات درون‌شبکه شامل ۲.۹ تومان افزایش و برای مکالمات برون‌شبکه شامل ۲.۶ تومان کاهش می‌شود. برای سیم‌کارت‌های اعتباری نیز درحالی که هزینه‌ی برقراری برای مکالمات درون‌شبکه ۶۷ تومان و برای مکالمات برون‌شبکه ۹۳.۷ تومان بود، این هزینه به ۸۹.۹ رسیده است که شامل ۲۲.۹ تومان افزایش برای مکالمات درون‌شبکه و ۳.۸ تومان کاهش برای مکالمات برون‌شبکه می‌شود.

همراه اول در اطلاعیه‌ی خود آورده است که این روش جدید قیمت‌گذاری موجب سهولت و شفافیت بیش‌تر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین خواهد شد و از مزایای دیگر این طرح کاهش تعرفه تماس‌های برون‌شبکه برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول است، اما به نظر می‌رسد هر یک از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری با افزایش قیمت از ۲ تا ۲۲ تومان برای مکالمات درون‌شبکه مواجه هستند.

البته همراه اول جهت امکان مدیریت بیش‌تر هزینه مشترکین، بسته‌های مکالمه درون‌شبکه را برای مشترکین دائمی و اعتباری ارائه کرده که این بسته با شماره‌گیری #۳۳۷*۱۰* قابل مشاهده و خریداری است.

 

تعرفه

 

اعلام تغییر تعرفه‌ها در وب‌سایت!

اما درباره تعرفه‌های اپراتور دوم همراه نیز تغییراتی رخ داده است؛ در حالی که در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس با سیم‌کارت‌های دائمی برای تماس‌های برون و درون شبکه، ۳۳.۳ تومان برای هر دقیقه بوده و در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز برای تماس‌های درون شبکه، این هزینه ۶۶.۹ تومان و برای سایر خطوط ۹۲.۹ تومان برای هر دقیقه و تماس به خطوط ثابت ۷۹.۹ تومان بوده است، اکنون در سیم‌کارت‌های دائمی برای تماس با تمامی خطوط‌ (خط ایرانسل دیگر، دیگر اپراتورها و خطوط ثابت) این هزینه ۵۹.۹ تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۸۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه شده است.

 

تعرفه

 

درواقع در سیم‌کارت‌های دائمی، هزینه‌ی تماس با تمامی خطوط شامل افزایش ۲۶.۶ تومانی شده و در سیم‌کارت‌های اعتباری در تماس‌های درون شبکه شامل ۲۰ تومان افزایش، در تماس‌ به خطوط اپراتوری دیگر شامل ۳ تومان کاهش و در خطوط ثابت نیز شامل یک تومان افزایش شده است.

اپراتور اول، یکسان‌سازی تعرفه‌هایش را توسط پیامک و رسانه‌های خبری به اطلاع مشترکانش رسانده است؛ اپراتور دوم تلفن همراه هم به اذعان برخی از مشترکانش، این اطلاع‌رسانی را در وب‌سایت خود انجام داده و یا به برخی از مشترکان پیامکی را با مضمون زیر ارسال کرده و از بسته‌های جدید مکالمه که تا ۵۰ درصد تخفیف دارند، خبر داده و اطلاع از این بسته‌ها و نحوه‌ی فعال‌سازی آن‌ها را به وب‌سایت ارجاع داده است:

 

تعرفه

 

با توجه به اینکه تغییر تعرفه مکالمه برای مشترکان می‌تواند به تصمیماتی از سوی آن‌ها شود که یا تغییراتی در مکالمه خود داشته باشند، یا بخواهند از بسته‌های مکالمه استفاده کرده و یا در بالاترین حد خود اقدام به تغییر اپراتور کنند، اطلاع‌رسانی از تغییر تعرفه‌ها کمترین کاری است که باید توسط اپراتورها صورت بگیرد و عدم اطلاع‌رسانی این موضوع اجحاف در حق مشترک است.

 

تعرفه

 

کد خبر 102281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha