کد خبر 102282
۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
بازگشت بنزین سوپر به جایگاه‌های سوخت

پرشین خودرو: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید بنزین سوپر که حدود سه ماه با وقفه مواجه شده بود، از هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حدود سه ماه است که شاهد کمبود بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سراسر کشور بودیم که علل مختلفی برای این کمبود لیست شده است. گاهی گفته شد علت این موضوع قطع واردات بنزین سوپر به دلیل خودکفایی کشور در تولید این بنزین است و گاهی علت کمبود بنزین سوپر تعمیرات پالایشگاه شازند اعلام شد. گاهی گفته شد به دلیل تعمیر خط لوله انتقال بنزین سوپر با تاخیر مواجه شده است و گاهی اخباری هم منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت نفت درحال ذخیره سازی بنزین برای زمان تحریم است و اولویت اول کشور تامین بنزین معمولی مردم است.

در هر صورت کمبود بنزین سوپر در برخی از جایگاه‌ها توسط وزیر نفت هم تایید شد. بیژن زنگنه در این مورد گفت: ما در کشور مشکل کمبود بنزین نداریم اما ممکن است بنزین سوپر در یک جایگاهی کم باشد. بر این اساس آنطور که سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام کرده بود، قرار بود از ابتدای مهرماه عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه های سوخت آغاز شود. شنیده‌ها حاکی از آن بود که مجلس قصد دارد اگر عرضه بنزین سوپر آغاز نشد از شرکت ملی پالایش و پخش در این باره سؤال کند.

 

بنزین سوپر

 


آغاز مجدد تولید بنزین سوپر

در این راستا، زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: تولید بنزین سوپر در پالایشگاه های امام خمینی شازند و اصفهان از هفته آینده از سر گرفته می‌شود. به دنبال تولید بنزین سوپر، توزیع این فرآورده نیز از چند روز بعد از آن آغاز خواهد شد.

به گفته وی، هم‌اکنون مصرف بنزین سوپر تنها سه درصد از کل مصرف بنزین کشور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اسماعیلی همچنین تاکید کرد: بنزین یورو ۴ که در حال حاضر مصرف عمده کشور است، از نظر کیفیت تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد.

کد خبر 102282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha