کد خبر 102305
۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
معرفی ۱۰ خودروی بدفروش بازار آمریکا

پرشین خودرو: این تحقیق بیش از چهار میلیون وسیله نقلیه دست‌دوم را که تا ۳ سال از تولید آن‌ها گذشته، مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هر کدام از خودرو‌های دست‌دوم برای پیدا کردن مشتری‌اش به طور متوسط ۴۶.۴ روز را منتظر می‌ماند. در مقابل، اگر بخواهیم مقایسه‌ای با خودرو‌های این لیست داشته باشیم، این خودرو‌ها بیش از ۲ ماه برای پیدا کردن مشتری انتظار کشیده‌اند. این در حالی است که بیشترین زمان برای یک پورشه کاین نزدیک به ۷۰ روز بوده است.

اکنون که در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار داریم، می‌دانیم که در کشوری مانند امریکا، این شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اورها هستند که گوی سبقت را از سایر مدل‌ها در زمینه فروش ربوده‌اند. امّا این بدان معنا نیست که هر مدل از این نوع خودروها لزوماً در بازار موفق خواهد بود و بلافاصله مشتری خود را پیدا کند؛ موضوعی که به خصوص در بازار خودروهای دست‌دوم در امریکا صدق می‌کند و در تحقیقی که اخیراً توسط دست‌اندرکاران وب‌سایت iseecars.com انجام شده، درستیِ این موضوع، به‌خوبی نشان داده شده است.

در گزارش نتیجه این تحقیق، ۱۰ نمونه از خودروهای دست‌دومی ارائه شده‌اند که بیشترین زمان را در پارکینگ نمایندگی گذرانده‌اند و برخلاف حال و هوای این روزهای بازار خودرو، بیشتر آنها از گروه شاسی‌بلندها و کراس‌اورها بوده‌اند. 

 

این تحقیق بیش از چهار میلیون وسیله نقلیه دست‌دوم را که تا ۳ سال از تولید آنها گذشته، مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هر کدام از خودروهای دست‌دوم برای پیدا کردن مشتری‌اش به طور متوسط 46.4 روز را منتظر می‌ماند. در مقابل، اگر بخواهیم مقایسه‌ای با خودروهای این لیست داشته باشیم، این خودروها بیش از ۲ ماه برای پیدا کردن مشتری انتظار کشیده‌اند. این در حالی است که بیشترین زمان برای یک پورشه کاین نزدیک به ۷۰ روز بوده است.

۱۰) لینکلن ام کا ایکس: 62 روز

 

خودرو

 

کراس‌اور لوکس لینکلن در این روزها با نام ناتیلوس یا «زیردریایی» شناخته می‌شود. زبان طراحی گذشته کمپانی با جلوپنجره‌های دوقلو، محبوبیت چندانی در بازار نداشت و شاید به همین دلیل، نمونه‌های دست‌دوم از آن به طور متوسط، 62.2 روز را در پارکینگ نمایندگی‌ها سپری کرده‌اند. 


۹) فورد توروس: 62 روز

 

خودرو

 

سدان بزرگ «بیضی آبی‌رنگ» دیگر به عنوان یک محصول جدید در دنیای خودرو حاضر نخواهد بود. با این وجود، تعداد نسبتاً زیادی از این مدل در بازار خودروهای دست‌دوم وجود دارند و از نظر زمان انتظار در نمایندگی برای فروش، تنها اندکی با MKX فاصله دارند. طراحی قدیمی و محبوبیت رو به افول سدان، از جمله عوامل اصلی این موضوع محسوب می‌شوند. 


۸) مزدا CX-9 : شصت و نه روز

 

خودرو

 

CX-9 به عنوان یک شاسی‌بلند سه ردیفه، خودروی جالبی است. امّا بیشتر مشتریان در این سگمنت به اولویت‌هایی چون ویژگی‌های کاربردی و قابلیت‌های خودرویشان اهمیت می‌دهند؛ مواردی که مزدا در CX-9 به خاطر حفظ استراتژی محصولاتش، آنها را تا اندازه‌ای فدا کرده است. شاید به همین دلیل است که بیشتر نمونه‌های دست‌دوم از این خودرو نزدیک به ۶۳ روز در پارکینگ نمایندگی‌ها حضور داشته‌اند تا به فروش برسند.


۷) کادیلاک XT5: شصت و چهار روز

 

خودرو

 

در دنیای جذاب کراس‌اورها، XT5 دارای یک طراحی ستودنی است. شاید خیلی‌ها استایل ویژه کادیلاک را دوست داشته باشند، ولی حقیقت این است که وقتی در پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیرید و آن را با دیگر رقبای لوکسش مقایسه کنید، اندکی ناامید خواهید شد. علاوه بر این، قیمت این مدل نیز همیشه باعث می‌شود که حتی نمونه‌های دست‌دوم آن، در مدت زیادی به فروش برسد. در هر صورت، همیشه گزینه‌های بهتری نسبت به یک XT5 برای شما وجود خواهد داشت، مگر اینکه یک تخفیف بسیار خوب از فروشنده دریافت کنید. 


۶) فورد فلکس: 64 روز

 

خودرو

 

بدون‌شک فورد فلکس از آن دست خودروهایی است که یا باید به طور احساسی به آن علاقه‌ داشت و در غیر این صورت، از آن متنفر می‌شوید؛ موضوعی که کاملاً با زمان انتظار 64.3 روز در نمایندگی‌‌ها برای فروش نمونه دست‌دوم جور درمی‌آید. با این وجود، طراحی جعبه‌ای که خیلی‌ها در دنیای خودرو از آن بدشان می‌آید، باعث می‌شود که فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در داخل کابین فراهم شود. البته این یک پلتفرم قدیمی است و در بعضی تریم‌ها، قیمت بسیار بالایی دارد. 


۵) لندروور دیسکاوری اسپرت: 66 روز

 

خودرو

 

این شاسی‌بلند کلاس بالا و شیک در زمینه ظاهر و قابلیت‌ها، چیزی کم ندارد و همه چیز به قیمت‌گذاری آن برمی‌گردد؛ موضوعی که دیسکاوری اسپورت را در رقابت با مدل‌های لوکس با ابعاد مشابه در بازار قرار می‌دهد. امّا صادقانه باید گفت که موقعیت لندروور به عنوان سازنده یک محصول قابل‌اعتماد، همچنان خریداران دیسکاوری اسپورت را حفظ می‌کند. 


۴) پورشه 911: 67 روز

 

خودرو

 

باورتان می‌شود؟ یکی از بهترین خودروهای اسپورت دنیا در مکان چهارم این لیست قرار دارد! مسئله در اینجا، نه کیفیت و قابلیت، بلکه «قیمت» است. خریداران این نوع خودروها در بازار وقتی مشاهده می‌کنند که با پول یک مدل کارکرده از 911 می‌توانند یک نمونه جدید از یک خودروی پرفورمنس را تهیه کنند، کمتر به خرید آن رغبت نشان می‌دهند. 


۳) بیوک لاکراس: 67 روز

 

خودرو

 

بیوک لاکراس نیز همانند پورشه 911 زمانی در حدود ۷۰ روز را برای پیدا کردن مشتری انتظار کشیده است، امّا باید توجه داشت که قیمت این مدل در رقابت با خودروهای جدید نیست. در عین حال، یک سدان ساده و باوقار را داریم که سعی در رقابت در یک بازار مملو از شاسی‌بلندها را دارد و نمی‌تواند از نظر امکانات و کارآیی، نظر مشتریان احتمالی را به خود جلب کند. 


۲) بیوک رگال: 67 روز

 

خودرو

 

اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، یک بیوک رگال دست‌دوم پس از ۶۷ روز، به طور متوسط ۵۴ دقیقه بعد از لاکراس به فروش خواهد رفت. رگال نیز همانند «لاکراس»، سدانی است که می‌خواهد در دنیای شاسی‌بلندها عرض اندام کند. بیوک رگال خودروی شگفت‌انگیزی است، امّا با وضعیتی که برند بیوک در میان جنرال‌موتورز و نسل جوان بازار خودرو داشته، فرصت زیادی برای درخشش آن پیش نیامده است.


۱) پورشه کاین: 67 روز

 

خودرو

 

اینکه «کُندترین» زمان فروش مدل دست‌دوم مربوط به یکی از سریعترین شاسی‌بلندهای دنیاست، واقعاً جالب‌توجه است. کاین از همان موضوعی رنج می‌برد که قبلاً در مورد پورشه 911 نیز دیدیم؛ قیمت بالا. وقتی شاسی‌بلندهای لوکس با آپشن‌ها و امکانات مشابه در رده قیمتی در بازار وجود دارند، چرا باید به سراغ «کاین» دست‌دوم رفت؟ عامل ثانویه شاید استایل به کار رفته در کاین نیز باشد؛ چرا که همانند «فورد فلکس» انتقادهای زیادی به آن وارد است.

کد خبر 102305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha