بهترین راهکار برای کاهش واژگونی خودرو چیست؟

پرشین خودرو: جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: بیشترین دلیل واژگونی خودروها در جاده، ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که استراحت می تواند بهترین راهکار برای کاهش اینگونه حوادث باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی، افزود: اگر رانندگان نسبت به سلامت خود، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری از مسیرهای ارتباطی، احساس مسئولیت کنند در این صورت میزان حوادث جاده ای نیز با کاهش مواجه خواهد شد.
وی اظهار داشت: خستگی و خواب آلودگی راننده، استقبال از حادثه است که متاسفانه برخی رانندگان نسبت به این مهم بی توجه بوده و آن را جدی نمی گیرند که در برخی موارد منجر به سانحه ای تلخ و خونین می شود.
عظیمی افزود: طی 48 ساعت گذشته 23 نفر براثر واژگونی انواع خودروهای سواری در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان مصدوم شدند که خوشبختانه منجر به تلفات جانی نشد.
وی ادامه داد: روز یکشنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در جاده زنجان - تهم - چورزق، 2 نفر مصدوم شدند و ساعت 4:25 بامداد امروز /دوشنبه/ نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی برلیانس پنج نفر مصدوم شدند.

 

واژگونی خودرو

 

عظیمی خاطرنشان کرد: همچنین ساعت 3:55 بامداد امروز، برخورد یک دستگاه خودروی سواری با حفاظ کنار جاده، منجر به مصدومیت سه نفر شد که دلیل آن نیز خستگی و خواب آلودگی راننده بود.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: وقوع تصادف و سوانح در سطح جاده های ارتباطی به صورت لحظه ای است و کوچکترین اشتباه می تواند آخرین اشتباه راننده باشد.
عظیمی افزود: پلیس، همواره در خصوص خطرات رانندگی در حین خستگی و خواب آلودگی، هشدارهای لازم را به رانندگان می دهد اما برخی از آنها این هشدارها را جدی نمی گیرند.
وی تصریح کرد: اگر هشدارها و توصیه های پلیس راه و قوانین و مقررات از سوی رانندگان جدی گرفته شود به حتم میزان تصادف ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 102306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha