سرمایه‌گذاری کلان آلمانی‌در خودروهای خودران

پرشین خودرو: شرکت زد اف آلمان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جعبه دنده در جهان است به‌تازگی اعلام کرده می‌خواهد در صنعت توسعه فناوری خودروهای خودران و برقی ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و شرکت‌های خودروسازی در جهان است، حالا به نظر می رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط زیست برقی و خودران پیشگام باشد و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری های کلانی را اختصاص داده است.

حالا شرکت زد اف ( ZF) بعنوان بزرگترین تولیدکننده جعبه دنده خودرو در جهان تصمیم گرفته است که طی ۵ سال آینده در زمینه توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ ارائه داده است، می‌توان دریافت که این شرکت آلمانی با اختصاص ۲.۸ میلیارد دلار در سال، در ۵ سال آینده می خواهد ۱۴ میلیارد دلار هزینه کند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که هم‌اکنون با طراحی و توسعه یک ون باربری برقی با قابلیت رانندگی خودران و خودکار، قصد دارد این محصول جدید را تا دو سال آینده برای تولید انبوه آماده‌سازی کند.

 

خودرو برقی

 


در نمایشگاه خودروهای تجاری و صنعتی که در شهر هانوفر آلمان برگزار شد، این شرکت عنوان کرده بود که ون مذکور قادر خواهد بود به‌راحتی در سطح شهر تردد کرده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سر چهارراه و تقاطع‌ها را شناسایی کند و در صورت عبور افراد پیاده یا موتورسوار، به موقع ترمز کرده و متوقف شود.

ولف هنینگ شایدر – مدیر اجرایی شرکت زد اف – خاطرنشان کرده است که این شرکت در حال مذاکره با چند شرکت برای فروش محصولات خود در زمینه حمل و نقل تجاری و صنعتی است. از آنجایی که خدمات پست آلمان (DHL) هم‌اکنون بر روی توسعه ون‌های کاملا برقی و الکتریکی تمرکز دارد، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک از خودروهای خودران نیز در سالهای آینده بهره بگیرد.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ‌ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

کد خبر 102326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha