ایجاد خط تولید تایرهای فوق سنگین در سیستان و بلوچستان

پرشین خودرو: مدیر اجرای طرح های صنعتی ایدرو از اجرای طرح تولید تایرهای فوق سنگین خودروهای راهسازی، لودری، کشاورزی و صنعتی درکارخانه تایر هامون استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا الهیاری با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت های مهیا شده در زمین پیش بینی شده جهت اجرای طرح گفت : عقد قرارداد جدید ماشین ­آلات از نیمه دوم سال جاری با حدود 10 میلیون یورو و اشتغال زایی 120 نفر شروع و بر اساس برنامه طی مدت 18 ماه به پایان می رسد.

وی با بیان اهمیت تولید داخلی تایر به عنوان کالای مصرفی در صنعت تولید خودرو و نیز ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: قرار است در کارخانه آریا تایر هامون در شهرستان زابل علاوه بر تایرهای فوق سنگین، تایر سواری PCR و تایرهای کامیونی – اتوبوسی TBR در مجموع با ظرفیت 50هزار تن در سال به تولید برسد.

الهیاری افزود: از جمله اقدامات در اجرایی شدن طرح تولید تایرهای سبک و سنگین میتوان به انعقاد قراردادEPC+F با شرکت سابیر و انجام عملیات زیر ساختی اولیه و ارزیابی کیفی 28 شرکت و اتمام فونداسیون بچینگ اشاره کرد.

صنعت تایر بخش مهمی از قطعات اصلی زنجیره تامین صنعت خودرو است که با در اختیار داشتن حدود 15000 اشتغال مستقیم و تولید سالیانه نزدیک به 800میلیون دلار ،‌نقش شایان قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی را دارا است . کارخانه آریا تایر هامون به علت واقع شدن در منطقه کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان با سرمایه­ گذاری صددرصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دست احداث است.

کد خبر 102367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha