تخفیف ۱۰ درصدی به کالا‌هایی که زیر ۴۵ روز از بنادر ترخیص می‌شوند

پرشین خودرو: بهزادیان از افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر طی ۱۵ روز اخیر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمار مربوطه طی ۱۵ روز اخیر در خصوص رسوب کالا و کانتینر در بنادر کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی شاهد افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا از بنادر کشور هستیم.

وی ادامه داد: بندر شهیدرجایی که تخلیه و بارگیری ۸۰ درصدی کانتینر‌ها در آن صورت می‌گیرد با کاهش ۴ درصدی کانتینری رسوب کالا روبرو هستیم و میزان رسوب کالا‌های اساسی در این بندر به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: این بندر طی مدت مذکور با کاهش ۱۰ درصدی رسوب کالا‌های اساسی و کاهش ۹ درصدی رسوب کالا‌های کانتینری مواجه شده است.

 

بنادر

 

بهزادیان همچنین با بیان اینکه میزان رسوب کالا‌های کانتینری در بندر نوشهر طی ۱۵ روز اخیر با کاهشی ۱۰ درصدی روبرو شده است، گفت: در عین حال میزان رسوب کالا‌های اساسی در بندر نوشهر افتی ۱۵ درصدی داشته است. همچنین بندر انزلی با رشد ۳ درصدی میزان رسوب کالا‌های کانتینری، کاهش یک درصدی میزان رسوب کالا‌های غیرکانتینری و رشد ۲ درصدی میزان رسوب کالا‌های اساسی در این مدت روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ۱۵ روزه اخیر موجب تسریع در خروج کالا از بنادر با توجه به تمهیدات و مصوبات صورت گرفته و اخذ تضامین شده است، بیان کرد: علاوه بر این شاهد کاهش مدت زمان نگهداری کالا در بنادر کشور از ۳ به ۲ ماه و اعمال مشوق‌های مربوطه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تخفیف ۱۰ درصدی به کالا‌هایی که زیر ۴۵ روز از بنادر خارج می‌شوند و نیز ارائه خدمات در بنادر و فعالیت‌های مربوطه به خروج کالا از بنادر کشور به صورت ۲۴ ساعته هستیم.

کد خبر 102412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha