نمایشگاه ماکت های ساختنی خودرو در فرهنگسرای امید

پرشین خودرو: این روزها فرهنگسرای امید در پارک خیام میزبان نمایشگاهی کوچک از ماکت های کاغذی خودرو است که طیف سنی خاصی ندارد و قابل رقابت با محصولات خارجی و بازی های فکری وارداتی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در فرهنگسرای امید که در پارک خیام واقع شده است، فرصتی دست داد تا دقایقی با طراح و خالق این ماکت ها گفتگو کنیم.

منصور مطیع نیز همچون سایر فعالان در حوزه اسباب بازی های فکری از واردات بی رویه و بدون نظارت نهاد های مرتبط گلایه مند بود اما عدم حمایت سازمان های متولی این امر از کسب و کار های این چنینی که توان رقابت با محصولات خارجی را دارند، یکی از مهمترین عوامل دلسردی سرمایه گذاران در این حوزه دانست.

مطیع در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در خصوص طیف سنی که می توانند از این ماکت ها استفاده کنند، گفت: استفاده این ماکت ها از کودکان در سنین پایین تا بزرگسالان را در بر می گیرد تا جایی که حتی برای افراد دارای نا توانی های جسمی و کسانی به زوال عقل مبتلا هستند، پیشنهاد می شود.

 



وی در خصوص نحوه تولید و استفاده این محصول افزود: در حال حاضر با همکاری یکی از ناشران موفق و خوشنام در حوزه نشر به تولید این محصول به صورت کتابچه هایی در چند صفحه مشغول هستیم که استفاده کنندگان تنها لازم است با مطالعه دستورالعمل درج شده در کتاب به سرهم کردن قطعات برش خورده مشغول شوند.

از مطیع در خصوص قیمت این محصولات سوال کردیم که گفت: بحران کاغذ در مسیر تولید این ماکت ها تاثیر زیادی داشته و موجب شده است که نتوانیم برنامه ریزی مدونی برای آینده داشته باشیم.

در حالی که این روزها همه مسئولان از هجوم اسباب بازی هایی که با فرهنگ ایرانی سازگار نیست به شدت گله مند هستند، اما می بینیم اشخاصی که در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری می کنند از عدم حمایت نهاد های مرتبط آن هم در پایین ترین سطوح شکایت دارند.

 

گزارش تصویری این نمایشگاه را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

کد خبر 102509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha