کد خبر 102522
۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
ناسا وجود حیات بیگانه را بررسی می‌کند

پرشین خودرو: هم‌اکنون ناسا در تلاش است که به بررسی و تحقیق حیات در خارج از منظومه شمسی بپردازد و این راستا در حال برگزاری یک کارگاه آموزشی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  ناسا این روزها در حال برگزاری یک کارگاه آموزشی در "هوستون" است تا تلاش‌های کنونی برای پیدا کردن شواهد حیات در خارج از منظومه شمسی را بررسی کند. شواهد جدیدی که در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود، از اعماق فضا و مناطق جدید کشف شده به دست آمده است و می‌تواند به کشف یک تمدن پیشرفته منجر شوند.

تاریخ برگزاری کارگاه از امروز بیست‌وششم تا بیست‌وهشت سپتامبر است.

ناسا اعلام کرد، اگر این نشانه‌ها و سیگنال‌ها مشاهده شوند، این امکان برای ما میسر می‌شود که به وجود زندگی بیگانگان در نقطه‌ای از کیهان پی ببریم.

ناسا بهترین علائم وجود حیات را سیگنال‌های رادیویی می‌داند که بسیاری از آن‌ها به طور کامل کشف نشده‌اند.

کاوشگرهای "کپلر" و "تس" ناسا به بررسی حیات در خارج از منظومه شمسی پرداخته‌اند.

"کپلر" تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که با هدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شد که بیش از ۲هزار و ۷۰۰ سیاره فراخورشیدی با امکان وجود حیات را کشف کرد که حدود ۳۰ تا از آنها در کمربند حیات به دور ستاره خود می‌چرخند.

چندی پیش سوخت این تلسکوپ تمام شد و عمر آن به پایان رسید. پس از آن، ناسا ماهواره "تس" را در تاریخ ۱۹ آوریل سال جاری با استفاده از موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) به فضا پرتاب کرد و به نحوی "تس" جایگزین کپلر شد.

انتظار می‌رود که این فضاپیما موفق به پیدا کردن بیش از ۲۰ هزار سیاره دیگر شود. تس چند روز پیش موفق به کشف ۲سیاره فراخورشیدی شد.

محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT) اعلام کردند که یکی از سیارات شناخته شده "Pi Mensae c" است و به عنوان سیاره "ابر زمین" شناخته می‌شود و ۶۰ سال نوری با ما فاصله دارد و هر ۶.۳ روز یک‌ بار خورشید خود را دور می‌زند.

سیاره دیگر نیز " LHS ۳۸۴۴ b" نام گرفته است و به عنوان "زمین داغ" شناخته می‌شود و ۴۹ سال نوری با ما فاصله دارد و هر ۱۱ ساعت یک‌ بار خورشید خود را دور می‌زند.

دانشمندان قادرند حتی از روی زمین نیز سیگنال‌هایی را که از منابع دور و فراتر از آسمان ما وجود دارند شناسایی کنند.

ناسا متذکر شد، هیچ‌کس از احتمال وجود حیات بیگانگان در سیارات فراخورشیدی خبر ندارد ولی ما می‌دانیم که این احتمال صفر هم نیست.

چند دهه است که محققان به بررسی شواهد حضور بیگانگان پرداخته‌اند. این بررسی‌ها در پروژه‌های علمی "جست‌وجوی هوش فرازمینی"( SETI) ناسا صورت گرفته است که از سال ۱۹۷۱ آغاز شده‌اند.

ناسا اظهار کرد، ما برای ثابت کردن حیات فرازمینی به سیگنال‌هایی نیاز داریم که هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند.

به عنوان مثال، ممکن است بسیاری از فرکانس‌های رادیویی در اتمسفر وجود داشته‌ باشند که از منابع زمینی انتشار یافته‌اند.

ناسا تلاش خود برای بررسی وجود بیگانگان را ادامه خواهد داد و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌ خواهد کرد.

کد خبر 102522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha