کد خبر 102549
۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
تبلیغات فیلم‌ در فضای مجازی فقط با مجوز

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای اعلام کرد: هرگونه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیه کننده و پخش کننده اثر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صبا، مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای اعلام کرد: هرگونه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیه کننده و پخش کننده اثر است.

مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای طی نامه‌ای خطاب به علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران اعلام کرد: نظر به اقدامات اخیر بعضی از دفاتر پخش فیلم یا صاحبان آثار در حوزه تبلیغات غیرمجاز و غیرمتعارف که بعضا از صحنه‌های حذف شده فیلم و یا ترانه‌های غیرمجاز به منظور تبلیغ در شبکه‌های مجازی با هدف جذب مخاطب و تماشاگر اقدام نموده اند

اعلام می‌شود با توجه به اینکه مسئولیت‌های ناشی از اکران و نمایش فیلم در سینما‌های کشور برعهده تهیه کننده و پخش کننده فیلم است مسئولیت‌های مطروحه در نامه متوجه ایشان بوده و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.

وی تاکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل فیلم‌های سینمایی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.

در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیه کننده، پخش کننده با حضور در اداره کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوز‌های لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و ... بر اساس آخرین نسخه فیلم دارای پروانه نمایش از سینمای حرفه‌ای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش و یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاست‌های سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از اکران سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع فیلم مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام نماید.

گفتنی است؛ چندی پیش پخش فیلمی بدون مجوز از تمرین یک نمایش در اینستاگرام به بازداشت کارگردان اثر و رئیس مجموعه تئاترشهر به عنوان مکانی که نمایش در آنجا روی صحنه می‌رفت، منجر شد.

 

فیلم

کد خبر 102549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha