کد خبر 102563
۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
پیش بینی سیل با کمک هوش مصنوعی

پرشین خودرو: گوگل با استفاده از هوش مصنوعی در هند، درصدد پیش بینی وقوع سیل و اخطار به کاربران است. این سرویس بخشی از برنامه جهانی هشداردهنده عمومی گوگل است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سالهاست که گوگل به کاربران در مورد بلایای طبیعی هشدار می دهد و هشدارهایی را نیز از سوی سازمان های دولتی مانند FEMA به برنامه های گوگل مپس و بخش جست و جوی خود افزوده است. در حال حاضر این شرکت تصمیم گرفته که امر پیش بینی وقایع طبیعی چون سیل را خود به عهده گیرد. اکنون این شرکت با مشارکت کمیسیون مرکزی هند و با کمک هوش مصنوعی به کاربران در خصوص وقوع سیل های پیش رو هشدار می دهد.

این سرویس در حال حاضر در منطقه پاتنا در دسترس کاربران قرار گرفته و اولین هشدار آن ماه جاری منتشر می شود. سیل شدید هفته پیش هند که صدها کشته برجای گذاشت، گوگل را بیش از پیش مصمم به انجام این کار کرده است. شدیدترین سیل یک قرن گذشته در ایالت کرالا در جنوب غربی هند تاکنون ۳۲۴ کشته بر جا گذاشته است. ایالت کرالا یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است. مسئولان هواشناسی هند بارش‌های بیشتری را برای آخر هفته پیش‌بینی کرده‌اند که می تواند باعث افزایش خسارت‌ها در این ایالت شود.

هند یکی از کشورهایی با بارش های موسمی و فصل های پر باران است و باران سنگین موسمی چند روز گذشته باعث گسترش سیل و افزایش تعداد قربانیان در این منطقه شده است و به نظر می‌ رسد این بلای طبیعی در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. به همین دلیل گوگل مقصد هند را برای استفاده هوش مصنوعی و پیش بینی وقوع سیل در نظر گرفته است.

 

سیل

 

هوش مصنوعی چگونه این کار را انجام می دهد؟
یوسی ماتیاس، مهندس گوگل در یک پست وبلاگی در این خصوص نوشته است: «این پیش بینی ها با ترکیبی از یادگیری ماشینی، ثبت بارندگی ها و شبیه سازی سیل انجام می گیرد. عناصر گوناگونی از پیشینه واقایع تا خواندن سطح آب بالا آمده از رودخانه ها و گسترش به زمین های اطراف می تواند در غنی کردن مدل هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این اطلاعات ما، مدل های پیش بینی سیلاب رودخانه ای را ایجاد کردیم که نه تنها زمان و مکان وقوع سیل، بلکه شدت این رویداد را نیز می تواند به طور دقیق پیش بینی کند.

غول تکنولوژی دنیا همکاری خود با کمیسیون مرکزی آب کشور هند را در ماه ژوئن اعلام کرده بود. این دو سازمان به توافق رسیده بودند که تخصص و داده های فنی خود را برای پیشرفت مدل پیش بینی سیل به اشتراک بگذارند و کمیسیون این همکاری را نقطه عطفی در مدیریت سیل و کاهش تلفات ناسی از سیل خواند. چنین پیش بینی هایی در هند که 20 درصد از مرگ و میر ناشی از سیل دنیا را به خود اختصاص داده، حایز اهمیت است.

کد خبر 102563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha