تغییر نهاد قیمت گذاری در صنعت خودرو

پرشین خودرو: بر اساس اخباری که در برخی از محافل مدیریتی در صنعت خودرو عنوان می شود به زودی دغدغه مسئولان و بازار خودرو رفع و انتظارات شرکتها جامع عمل پوشیده می شود و خبرهای خوشی در خصوص قیمت گذاری خودرو رسانه ای خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طی ماههای اخیر و با آغاز چالش تولید در صنعت خودرو و به دنبال آن ایجاد حباب شدید قیمتی در بازار خودرو و مسائل و موانع مربوط به تولید واحدهای قطعه سازی، بسیاری از قطعه سازان بارها راه حل سلسله مشکلات موجود را در گرو برطرف شدن مشکلات خودروسازان و مسائل ارزی و جریان قیمت گذاری خودرو عنوان کردند البته در راس تمام آنها موضوع مهمی که مدت زیادی است سرفصل محافل خودرویی و قطعه سازی و مجلس قرار گرفته ، وجود شورای رقابت و رسالت واقعی این شورا در جریان قیمت گذاری خودرو است.

این موضوع در حالی عنوان می شود که این روزها به دلیل افزایش حساسیت ها نسبت به مسائل مربوط به بازار خودرو و افزایش حاشیه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی ، طرح مرجع قیمت گذاری خودرو و آزادسازی قیمت خودرو بیش از گذشته در رسانه ها و مدیران و دست اندرکاران صنعت خودرو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد چنانچه برخی از خبرها حاکی از جلسات جدی تر مدیران و مسئولان در خصوص تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو و تغییر نهاد قیمت گذار در صنعت خودرو به عنوان راه حل وضعیت کنونی بازار خودرو است.

در همین راستا یک عضو انجمن قطعه سازان در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با تایید اخبار مربوط به تغییر جریان قیمت گذاری خودرو عنوان کرد: در روزهای آتی خبرهای خوبی از مدیران صنعت خودرو در خصوص موضوع قیمت گذاری مطرح می شود و به نظر می رسد بالاخره مساله قیمت گذاری خودرو پس از چندین سال بگو مگو و جلسات و مصاحبه های متعدد تلویزیونی به زودی حل می شود و نهاد قیمت گذاری در این صنعت تغییر خواهد کرد.

رضا رضایی با اشاره به اینکه به زودی فرمول بسیار خوبی در خصوص قیمت گذاری اعلام خواهد شد ،افزود : بر اساس اطلاعاتی در محافل مدیریتی در صنعت خودرو عنوان می شود به زودی دغدغه مسئولان و بازار خودرو رفع و انتظارات شرکتها جامع عمل پوشیده می شود و خبرهای خوشی در خصوص قیمت گذاری خودرو رسانه ای خواهد شد.

 



وی تصریح کرد: این روزها به دلیل اهمیت واستراتژیک بودن صنعت خودرو جلسات متعددی با نهاد های امنیتی و قضایی در خصوص مشکلات این صنعت برگزار می شود بی تردید در صورتی که مشکلات در این صنعت حل شود تاثیرات زیادی را در بهبود اوضاع و احوال قطعه سازان و اقتصاد کشور نیز به همراه خواهد داشت.

با حل مشکل قیمت گذاری، قراردادهای قطعه سازان شرایط عادلانه ای خواهد یافت

عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: در صورتی که مساله قیمت گذاری حل شود و خودروسازان از ضرر و زیان خارج شده و سود منطقی را کسب نمایند به طور قطع قراردادهای قطعه سازان نیز شرایط عادلانه پیدا خواهد کرد و جریان نقدینگی و تولید در این صنعت اوضاع بهتری خواهد یافت.

رضایی خاطر نشان کرد : با رفع مشکلات قطعه سازان و بهبود شرایط ، مسلما این صنعت برای ارتقاء در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برنامه ریزی بهتری داشته و در مسیر توسعه گام های موثرتری را برخواهد داشت.

وی با اشاره به جلسات اخیر خودروسازان و قطعه سازان، افزود: جلساتی که در هفته های اخیر در دولت و مجلس و شرکتهای خودروسازی تشکیل می شود همگی در جهت بهبود شرایط تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی است امید است به زودی این مساله اطلاع رسانی شده و اتفاقاتی قرار است بیفتد در جهت حل مشکلات مطرح شود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی سختی قرار گرفته و به طور قطع صنعتگران به خصوص خودروسازان و قطعه سازان در این جریان نقش مهمی دارند و باید همگی دست در دست هم داده تا از این شرایط سربلند خارج شویم هر چند باید برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی را در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 102578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha