دولت واردات قطعه را تسهیل کند

پرشین خودرو: تا زمانی که برای خرید و انتقال قطعات خودروهای وارداتی به کشور مشکل وجود دارد، نمی توان برای رفع نیاز مشتریان این نوع خودروها کاری انجام داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از تبعات تحریم های صنعت خودرو ایران، کاهش حجم واردات رسمی قطعات خودرو به کشور بود. این مهم برای خودروهای وارداتی و خودروهایی که به صورت CKD وارد کشور می شود بیشتر نمود خواهد داشت زیرا امکان تولید قطعات این نوع خودروها در داخل وجود ندارد و اساسا قطعه سازان ما از دانش و تجهیزات این مهم برخوردار نیستند.

در روزهای گذشته بسیاری از خوانندگان ما در کامنت های خود از برخی کم کاری ها و کاستی ها در حوزه خدمات پس از فروش برندهای معتبر خودرویی گفتند و از این گله داشتند که هیچ شخص یا ارگانی پاسخگوی مشکلات حوزه خدمات خودروهای وارداتی نیست.

برای اطلاع از شرایط موجود و فعالیت های رخ داده در حوزه خدمات پس از فروش با مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همکلام شدیم.

 



وی با به جای دانستن بسیاری از گلایه ها گفت: تقریبا همه نارضایتی هایی که شما می گویید به حق است زیرا ما در واردات قطعات و انتقال آن مشکل داریم و متاسفانه مسوولان نیز قصدی برای تسهیل این مشکلات ندارند.

دادفر تاکید کرد: متاسفانه حل این مشکل از اختیارات ما خارج است و انجمن واردکنندگان خودرو نمی تواند برای رفع آن کاری کند. ما فقط می توانیم شنونده صحبت های مردم شریف و خریداران محصولات وارداتی باشیم اما قدرتی برای رفع این نقصان نداریم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: هیچ راه حلی برای کم کردن مشکلات حوزه خدمات  پس از فروش خودروهای وارداتی وجود ندارد زیرا مراجع تصمیم گیرنده همتی برای رفع آن ندارند. بنابراین ابتدا باید واردات قطعه را تسهیل کرد و سپس در مورد خوب و بد خدمت رسانی نظر داد.

دادفر در خصوص شکایات مردمی و عکس العمل انجمن در قبال این شکایت ها خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما تماس هایی از سوی مردمی که خودرویشان به دلیل نبود یک قطعه چند وقتی است که در تعمیرگاه خوابیده است داریم البته زیاد نیستند اما متاسفانه کاری از دست ما و حتی از دست نمایندگان خودروهای وارداتی برای رفع آنها بر نمی آید.

کد خبر 102579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha