آموزش خاموش کردن ردیابی موقعیت مکانی گوگل + تصاویر

پرشین خودرو: در حالی که خدمات گوگل در بسیاری از موارد موجب سهولت فعالیت‌ها شده است، اما این موتور جست‌وجو اطلاعات زیادی درباره شما داشته و قابلیتی دارد که حتی پیش از این که از او بخواهید، می‌تواند مکان شما را ذخیره ‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، گوگل می‌تواند برخی از کلاهبرداری‌های چشمگیر را شناسایی کند. می‌تواند قبل از اینکه درخواست کنید، به درستی حدس بزند چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهید جست‌وجو و پیدا کنید و حتی ترافیک سنگین را در مسیر معمول به شما نشان می‌دهد.

این غول تکنولوژی اطلاعات زیادی درباره شما دارد. پنهان نیست که گوگل در مورد شما اطلاعات زیادی مانند تاریخ و موقعیتتان را ذخیره می‌کند. این کار به دو دلیل انجام می‌شود؛ بهبود خدمات و تبلیغات هدفمند. به عبارت دیگر، شما باید با گوگل احساس راحتی کنید و بدانید اگر بخواهید می‌تواند بدون درخواست شما کمک کند.

گوگل همچنین ابزار و گزینه‌های ردیابی مکان‌یاب را فراهم می‌کند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این شرکت حرکات شما را حتی پیش از این که که به او بگویید، ثبت می‌کند؛ اقدامی که شاید خیلی جالب به نظر نرسد. اما چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توانید ردیابی مکان گوگل را کنترل کنید؟

اخیرا کشف شده که بسیاری از سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های آیفون و اندرویدی هنوز داده‌های موقعیت شما را ذخیره می‌کنند؛ حتی اگر شما تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر داده باشید تا از ثبت موقعیت خود جلوگیری کنید. این بدان معنی است که حتی اگر سابقه موقعیت مکانی را در حساب خود غیرفعال کنید، مشخص می‌شود که برخی از برنامه‌ها هنوز اطلاعات مکانی موقتی را حتی بدون اجازه شما ذخیره می‌کنند. این ادعاها توسط محققان در دانشگاه پرینستون تایید شده است.

خطرات حریم خصوصی

این مسئله حفظ حریم خصوصی دو میلیارد کاربر اندروید و میلیون‌ها کاربر آی‌اواس را که از ابزارهای گوگل روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، به خطر می اندازد. یکی از محققان دانشگاه پرینستون، نشان داده است که چگونه این نشانگرهای موقعیت مکانی می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد حرکات شما نشان دهند، حتی اگر «ردیابی موقعیت مکانی» را در حساب گوگل خود خاموش کنید.

با وجود این، گوگل اظهار کرده که افراد هنوز یک گزینه برای کنترل ردیابی مکان و تاریخچه در خدمات خود دارند.

سخنگوی گوگل بهAP گفته است: روش‌های مختلفی وجود دارد که گوگل ممکن است از خدمات موقعیت مکانی برای بهبود تجربه افراد، از جمله سابقه موقعیت مکانی، فعالیت وب و برنامه استفاده کند. ما توصیف‌های دقیقی از این ابزارها و کنترل‌های قوی ارائه می‌دهیم تا مردم بتوانند آن‌ها را روشن یا خاموش کرده و تاریخچه خود را در هر زمان حذف کنند.

برای خاموش کردن فعالیت وب و برنامه، ابتدا باید به حساب گوگل خود وارد شوید و سپس در قسمت «اطلاعات شخصی و حریم شخصی» روی گزینه «اطلاعات شخصی خود» کلیک کنید:

 



حالا، در قسمت سمت چپ، روی گزینه «مدیریت فعالیت گوگل» کلیک کرده و سپس گزینه «رفتن به کنترل‌های فعالیت» را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید انواع داده‌های ذخیره‌شده در حساب گوگل خود را خاموش کنید.

 



به نظر می‌رسد که مکث (دکمه‌ی paused)، «سابقه موقعیت مکانی» نشانگرهای مکان گوگل را کاملا خاموش نمی‌کند. اگرچه گوگل اضافه کردن حرکات شما به «Timeline» را متوقف می‌کند، اما اطلاعات مکان هنوز در «فعالیت وب و برنامه» شما ذخیره می‌شود.

 



برای جلوگیری از ذخیره نشانگرهای موقعیت مکانی، باید «فعالیت وب و برنامه» خود را نیز تغییر دهید. وقتی این ویژگی متوقف شد، فعالیت در همه سرویس‌های گوگل شما در حسابتان ذخیره نخواهد شد.

این توصیف ممکن است موجب سلب این مسئولیت باشد که «برخی از داده‌های مکانی ممکن است به عنوان بخشی از فعالیت شما در سایر خدمات گوگل، مانند جست‌وجو و نقشه ذخیره شوند»، اما نادیده گرفتن این موضوع دشوار است. درنهایت برای ردیابی فعالیت‌های مکان‌یاب، باید تنظیمات خود را زیر و رو کنید و همه آن‌ها را از کنترل‌های فعالیت حساب خود دور کنید.

کد خبر 102583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha