کد خبر 102602
۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مخالفت دولت با طرح تأمین کالای اساسی

پرشین خودرو: نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کمتر از یک ماه گذشته طرح دو فوریتی با عنوان «طرح تأمین کالاهای اساسی» با 63 امضا ارائه کردند که به دلیل مخالفت دولت، رأی کافی در کمیسیون برنامه و بودجه اخذ نکرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،  نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کمتر از یک ماه گذشته طرح دو فوریتی با عنوان «طرح تأمین کالاهای اساسی» با 63 امضا ارائه کردند که به دلیل مخالفت دولت، رأی کافی در کمیسیون برنامه و بودجه اخذ نکرد.

‌محمد خدابخشی اظهار داشت: مجموع شرایط داخلی و بین‌المللی نشان می‌دهد که ما در شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی قرار داریم و انکار این موضوع ما را از این شرایط خارج نمی‌کند و فقط ما را از اتخاذ تصمیمات ضروری شرایط ویژه، محروم می‌کند.

وی ادامه داد: در کمتر از یک ماه گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی دو فوریتی با عنوان «طرح تأمین کالاهای اساسی» با 63 امضا را ارائه کردند که به دلیل مخالفت دولت، رأی کافی برای تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اخذ نکرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: استدلال اصلی هم از جانب نمایندگان دولت، مخالفت شخص رئیس جمهور عنوان شد، با این دلیل که دولت توان تأمین کالاهای اساسی با ساز و کارهای موجود را دارد و این اقدام صرفاً موجبات نگرانی مردم را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: با گذشت یک ماه از این موضوع هر روز مشخص‌تر می‌شود که بهره‌گیری از طرح‌های این چنینی بسیار ضروری است و بر خلاف تصور اولیه دولت، این کار کاملاً در راستای آسودگی خاطر عمومی از تأمین مایحتاج ضروری خانوارها خواهد بود.

خدابخشی بیان کرد: در هفته‌های اخیر بنا‌ تبلیغات و شایعات عموماً غیر موثق، شاهد هجوم عمومی برای خرید بیش از نیاز و در واقع احتکار کالاهای مصرفی توسط خانوارها هستیم، نمونه این موضوع در مورد برخی لوازم بهداشتی نظیر پوشک و غیره مشاهده شد و اخیراً شاهد افزایش تقاضای غیر معمول برای برخی کالاهای دیگر نیز هستیم که این موضوع جدا‌ از اهداف و نیات سوء منتشرکنندگان اولیه شایعات، به نگرانی خانوارها از تداوم تأمین کالاهای اساسی مربوط است.

وی اظهار داشت:‌ از یک طرف ضروری است که مردم با واکنش مناسب، شایعه پردازان و سودجویان را که از منبع نامشروع دل‌نگرانی مردم ارتزاق می‌کنند، ‌‌ناکام بگذارند و از طرف دیگر دولت وظیفه دارد، خاطر مردم از تأمین مایحتاج ضروریشان را آسوده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار از طریق کالابرگ الکترونیکی یکی از اقداماتی است که در این شرایط می‌تواند ضمن تأمین مایحتاج ضروری عمومی، مانع بی ثباتی هر از گاهی بازار کالاهای اساسی شود، پیگیری های انجام شده نشان می‌دهد که زیرساخت لازم برای اجرایی کردن این طرح در دولت وجود دارد و می توان به سرعت نسبت به آن اقدام کرد که انتظار می‌رود که دولت نسبت به این مهم اقدام لازم را انجام دهد.

وی تأکید کرد: همچنین ضروری به نظر می‌رسد که مجلس شورای اسلامی از طریق طرح مجدد این پیشنهاد یا پیشنهادات مشابه، زمینه‌های قانونی و نظارتی لازم برای اجرایی شدن فوری آن را فراهم کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: علاوه بر تجربه داخلی تأمین کالاهای اساسی، بررسی سوابق کشورها نیز نشان می‌دهد که نه تنها در شرایط ویژه بلکه حتی در شرایط معمول و بنا به ملاحظات تأمین اجتماعی نیز تأمین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ امری معمول است و نباید نسبت به اجرای این موضوع نگرانی داشت.

کد خبر 102602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha