تحریم نفتی ایران به گرانی 60 درصدی بنزین در آمریکا منجر شد!

پرشین خودرو: میانگین قیمت بنزین در آمریکا ۶۰ درصد افزایش یافته و از ۱.۸۷ دلار در هر گالن در فوریه ۲۰۱۶ به تقریباً ۳ دلار در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، اندی لیپو رئیس شرکت نفت لیپو گفت افزایش قیمت نفت باعث افزایش قیمت بنزین در آمریکا می‌شود. دونالد ترامپ نمی تواند قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا از پس این مسئله برآید.

او گفت:« رئیس جمهور ترامپ نگران است قیمت بالاتر بنزین بر هزینه های مصرف کننده تاثیر بگذارد و منجر به کند شدن اقتصاد آمریکا شود. قیمت بالای انرژی برای دولت آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره نگران کننده است».

میانگین قیمت بنزین در آمریکا 60 درصد افزایش یافته و از 1.87 دلار در هر گالن در فوریه 2016 به تقریباً 3 دلار در ماه سپتامبر 2018 رسیده است چون ایران به خاطر تحریم های آمریکا علیه بخش نفت آن ، صادرات نفت خام خود را در 4 نوامبر همزمان با اجرایی شدن تحریم ها از دست خواهد داد.

 



لیپو گفت:« از دست رفتن فروش نفت ایران به همراه کاهش تولید ونزوئلا و تردید از توانایی اوپک و تولید کنندگان غیر اوپک برای جبران این کمبود ، باعث افزایش قیمت نفت برنت به 82 دلار در هر بشکه شده است».

با افزایش قیمت نفت، مصرف بنزین آمریکا کاهش یافته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده مصرف بنزین امسال 10 هزار بشکه در روز کاهش یابد. میانگین قیمت داخلی در روز چهارشنبه 2.867 دلار در هر گالن بوده که بالاترین قیمت فصلی از سال 2014 می باشد.

ترامپ از اوپک خواسته برای جبران کاهش صادرات نفت ایران ، تولید خود را افزایش دهد. ایران در پاسخ به این درخواست گفته بدون دخالت آمریکا در امور خاورمیانه قیمت نفت خام افزایش نمی‌یافت. بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت:« اگر ترامپ می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود باید دست از دخالت در خاورمیانه بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود».

کد خبر 102646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha