بهبود سامانه تهویه هوای ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد

پرشین خودرو: مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: با نصب سامانه‎های جدید تهویه هوا در ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد موجب شده است ضمن بهبود قابل توجه فضای ترمینال‎ها جلوگیری از هدر رفت انرژی برودتی و حرارتی مصرف انرژی تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا گفت: پیش از این ترمینالهای مهرآباد از نظر تهویه هوا و هدر رفت انرژی در شرایط مساعدی قرار نداشت که با اجرای این پروژه سه میلیارد و ۶۰۰ هزار تومانی تحول بسیار خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه نوسازی و تعویض هواسازها و بهبود زیرساختهای فنی- مهندسی با اصلاح كانال‌های رفت و برگشت و پایین آوردن كانال‌های برگشت هوا در ترمینال‌های ۱ و ۲ از سقف به سطح و همچنین کاهش ارتفاع سقف ترمینالها انجام شده است، گفت: این اصلاحات به‌طور طبیعی میزان مصرف انرژی كه برای برودت و حرارت به‌كار می‌رفت را به میزان تقریبی ۸۰ درصد كاهش داده است.

صفینیا با اشاره به اینکه این پروژه از آغاز سال ۹۷ آغاز شد، گفت: این عملیات با همکاری کارشناسان تاسیسات حوزه فنی-مهندسی فرودگاه مهرآباد و اداره کل تجهیزات تسهیلات از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام گرفته است.

در مورد مشخصات فنی این سامانههای جدید گفت: پکیج هواساز دو تکهای مجهز به کویل خنککننده با ظرفیت۲۳۱ هزار مترمکعب (BTU) جهت بهبود سیستم تهویه قدیمی و فرسوده ترمینال ۲، یک دستگاه چیلر با ظرفیت ۲۵۰ تن به همراه برج خنککننده نصب و بازسازی دیگ بخار آبگرم به ظرفیت ۱۱۰۰۰kv در موتورخانه انجام شده است که این سیستم فضایی بیش از ۲۳۰ هزار مترمکعب را پوشش میدهد.

وی همچنین با اشاره به برنامه آینده این فرودگاه برای نصب یک چیلر ۶۰۰ تنی در ترمینال ۴ گفت: این پروژه در نیمه اول سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 102667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha