کد خبر 102673
۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
 آئودی SQ2 مدل ۲۰۱۹ معرفی شد

پرشین خودرو: کراس‌اور اسپرت آئودی SQ2 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و قدرت ۲۹۶ اسب بخار، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، در حالی که در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، همه منتظر معرفی نسل جدید آئودی R8 هستند، مقامات این شرکت آلمانی با محصولی متفاوت از راه رسیده‌اند. نسخه‌ی اسپرت کراس‌اور Q2 با کد SQ2 بدون مقدمه و انتشار تیزر، رسماً معرفی شد.

SQ2 به‌عنوان نسخه‌ی اسپرت کوچک‌ترین کراس‌اور سبد محصولات متنوع آئودی، ۲۹۶ اسب بخار قدرت (BHP) و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. این مدل از پیشرانه‌ی آئودی S3، نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ که شباهت فراوانی با قلب تپنده‌ی فولکس واگن گلف R، تی-راک R و سئات لئون کوپرا R دارد، استفاده می‌کند.

آئودی SQ2 به‌لطف سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو (AWD Quattro) و گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته‌ی S ترونیک، در زمان ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که نهایت سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بی‌ام‌و X2 تیپ M35i که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت، باوجود قدرت و گشتاور بیشتر در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۰.۱ ثانیه عقب‌تر از SQ2 قرار می‌گیرد. SQ در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد در بخش طراحی بیرونی با چهار سراگزوز، کیت بدنه‌ی عریض‌تر، باله‌ی عقب، ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر، ترمزهای بزرگ‌تر (۳۴۰ میلی‌متر جلو) با کالیپر قرمز رنگ و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچ، ظاهر تهاجمی‌تری دارد.

 


علاوه بر این برای بروزرسانی بهتر، SQ2 به‌صورت استاندارد به چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب مجهز شده است. در کابین صندلی‌های با ترکیب چرم و آلکانترا و نشان‌های S آئودی تزئین شده‌اند. سیستم صوتی حرفه‌ای و امکان سفارش پنل دیجیتال فرمان از دیگر تغییرات فضای داخلی SQ2 در برابر Q2 است. کروز کنترل هوشمند و سیستم کمکی رانندگی در ترافیک از امکانات رفاهی و ایمنی SQ2 هستند. در حال حاضر تنها مدل‌های E-Tron، A7، A8 و نسل جدید Q3 نسخه‌ی S دریافت نکرده‌اند و احتمالاً مدل پرفرمنس RS Q2 نیز با پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۳۶۲ اسب بخاری در آینده، عرضه شود.

آئودی SQ2 هفته‌ی آینده در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ به‌طور کامل رونمایی می‌شود؛ قیمت پایه‌ی ۳۵ هزار پوند (حدود ۴۶ هزار دلار) برای این مدل قابل پیش‌بینی است.

کد خبر 102673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha