شهروند امارات روز جهانی فضانوردی را در فضا جشن می گیرد!

پرشین خودرو: اولین فضانورد امارات که قرار است پنج آوریل سال 2019 برای پروازی 11 روزه به ایستگاه فضایی بین المللی در کنار اولگ اسکریپوچکا، فضانورد روس و کریستینا کوک، فضانورد آمریکایی با سفینه سایوز ام اس12 سفر خود را آغاز کند، 12 آوریل، -روز جهانی فضانوردی- را در ایستگاه فضایی بین‌المللی جشن خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از آغاز ماه سپتامبر دو شهروند اماراتی که بعد از طی مراحل مختلف از بین چند هزار داوطلب انتخاب شده‌اند, آموزش و تمرین برای سفر به فضا را در مرکز آموزش فضانوردان در حومه مسکو آغاز کرده‌اند.

هزاع علی المنصوری و سلطان سیف النیادی پس از آزمایش‌های پزشکی و بدنی مختلف برای این پرواز انتخاب شده‌اند، تنها چند ماه دوره‌ای را خواهند گذراند تا برای سفری فضایی, همانند گردشگران قبلی سفینه سایوز آماده شوند. اینکه کدام یک از این دو نفر راهی فضا خواهند شد هنوز معلوم نیست.

در پایان دوره تعلیماتی, کارشناسان روس بر اساس امتیازات برتر, یکی از آن دو را انتخاب خواهند کرد. البته با توجه به اینکه سفر فضانورد امارات بیشتر جنبه تشریفاتی دارد, تنها سلامت جسمانی کافی خواهد بود. قبل از شهروند امارات, دو نفر دیگر از کشورهای عربی به فضا سفر کرده‌اند.

 



شاهزاده سلطان سلمان السعود فضانورد از عربستان نخستین کسی بود که از یک کشور عربی راهی فضا شد و حدود دو سال بعد دومین عرب نژاد از سوریه با کمک روسها به مجتمع مداری میر سفر کرد. جالب آنکه سفر شاهزاره سلطان سلمان السعود فضانورد عربستان سعودی که در سال 1985 با فضاپیمای شاتل دیسکاوری آمریکا انجام شد و محمد فارس فضانورد سوریه هم که در 1987 با ناو سایوز روسیه صورت گرفت پروازهای حرفه‌ای به حساب نمی‌آمدند اما هر دو نفر, بر اساس برنامه‌های پروتکلی دوره دیدند. بطور مثال محمد فارث به مدت دو سال همراه با فضانوردان اصلی سایوز تی.ام-2 آموزش دید و تمرین کرد اما فضانوردان اماراتی قرار است تنها پس از حدود 7 ماه حضور در شهرک ستاره ای- محل آموزش فضانوردان روسیه- راهی فضا شوند!

براساس برنامه پیش‌بینی شده, فضانورد اماراتی همراه آلکسی آوچینیکوف، و نیک هیگف فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-10 در 15 آوریل به زمین بر می‌گردد.

کد خبر 102706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha