کد خبر 102722
۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
اسپیس‌ایکس چند ربات به ماه می‌فرستد

پرشین خودرو: شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" برنامه دارد تا با همکاری استارتاپ ژاپنی موسوم به "آی‌اسپیس" تا سال 2020 چند ربات به ماه بفرستد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقات فضایی و اکتشاف رباتیک قمری ژاپنی به نام "آی‌اسپیس"(ispace) برنامه‌های خود برای اولین ماموریت‌ها به ماه را برای سال‌های 2020 و 2021 و با همکاری اسپیس‌ایکس اعلام کرد.

این ماموریت‌ها بخشی از برنامه فضایی این شرکت موسوم به "HAKUTO-R" است.

پرتاب‌های اکتشاف قمری

اسپیس‌ایکس در واقع فضاپیما، فرودگر و کاوشگر "آی‌اسپیس" را به عنوان محموله ثانویه روی موشک فالکون 9 حمل خواهد کرد.

این استارتاپ ژاپنی اولین شرکت اکتشاف ماه است که چند پرتاب موشک را خریداری کرده است و به دنبال سفر و ارسال تجهیزات به ماه در اواسط سال 2020 و اواسط سال 2021 میلادی است.

شرکت "آی‌اسپیس"، فینالیست مسابقات قمری XPRIZE گوگل بود و پروژه HAKUTO-R را به عنوان مرجعی برای مسابقه معرفی کرد.

Haku در ژاپنی به معنای "خرگوش سفید" است و از یک فرهنگ محلی در مورد یک خرگوش در ماه برگرفته شده است و HAKUTO-R به معنای مظهر تکنولوژی است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که این شرکت تازه تاسیس، شریک ایده آل خود یعنی اسپیس‌ایکس را پیدا کرده است.

"تاکشی هاکامادا" بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت آی‌اسپیس گفت: ما چشم انداز زندگی انسان در فضا را با اسپیس‌ایکس به اشتراک گذاشته‌ایم. بنابراین ما بسیار خوشحالیم که آنها در این مرحله نخست از سفر ما شرکت خواهند کرد.

"الون ماسک" مدیر عامل اسپیس‌ایکس همیشه در مورد آرزوی راه‌اندازی تمدن فضایی سخن گفته است. به نظر می‌رسد آی‌اسپیس در حال برداشتن اولین قدم‌ها در راه این آرزو با انجام دو سفر به ماه است.

هدف ماموریت 1 رسیدن به یک مدار ساده در اطراف ماه است، در حالی که ماموریت 2 پا را فراتر می‌گذارد و تلاش می‌کند یک فرود نرم روی سطح ماه داشته باشد و با کاوشگرهای خود، داده‌های مختلف را جمع آوری کند.

 

ماه

 

در مسیر موفقیت

"مارتین رایهل" متخصص پرواز فضایی از گروه "آریان"(Ariane) گفت: وقتی به تقویم، هزینه و تلاش نگاه می‌کنید، می‌بینید رویکردی که آی‌اسپیس دنبال می‌کند، بسیار قابل اتکاتر و کارآمدتر از آژانس فضایی اروپا یا آمریکا است. من می‌توانم تاکید کنم که آنها در مسیر موفقیت قرار دارند.

"یاسوفومی واکیبایاشی" که 40 سال است در فناوری‌های پرواز فضایی مو سپید کرده است و اکنون کارشناس بازنشسته آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن است، گفت: آی‌اسپیس در حال کار بر روی توسعه فضایی با محیط قابل اطمینان است و سطح قابل توجهی از استعداد را جمع آوری کرده است.

"گوئین شات‌ول" مدیر اجرایی اسپیس‌ایکس می‌گوید: ما وارد عصر جدیدی در اکتشافات فضایی می‌شویم و اسپیس‌ایکس مفتخر است که برای اولین بار توسط آی‌اسپیس برای انجام ماموریت‌های خود انتخاب شده است.

وی افزود: ما منتظریم فضاپیمای نوآورانه آنها را به ماه برسانیم.

همین هفته گذشته بود که این شرکت نام اولین مسافر ماه را اعلام کرد. اما فعلا به نظر می‌رسد ربات‌ها در صف اول سفر به ماه قرار دارند.

کد خبر 102722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha