کد خبر 102729
۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
تکذیب شایعه کمبود روغن در بازار تبریز

پرشین خودر: رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: کمبود روغن در بازار تبریز شایعه بوده و خرید بیش از حد مردم به این شایعه دامن زده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سید «حبیب هاشمی»، با رد خبری مبنی بر کمبود روغن در بازار تبریز، اظهار کرد: خبرهایی که در خصوص کمبود روغن در بازار وجود دارد بحث‌های حاشیه‌ای است و چنین موضوعی صحت ندارد، اما در صورت خرید بیش از حد مردم شاهد کمبود آن خواهیم شد.

وی ادامه داد: این‌که در فضای مجازی مردم به شایعه کمبود روغن پرداخته و فروشندگان نیز فروش این نوع کالاها را برای خریداران محدود کرده‌اند، به افزایش نرخ آن منجر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تبریز با اشاره به قیمت برخی اقلام اساسی، گفت: برخی کالاهایی همانند برنج و حبوبات که با ارز دولتی به فروش می‌رسند، حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش قیمت داشته است.

هاشمی ادامه داد: قیمت برنج پاکستان امسال حدود ۱۱ هزار تومان بوده که در سال گذشته معادل ۷۵۰۰ تومان بوده است، همچنین  برنج هندوستان در سال گذشته معادل ۶۴۰۰ تومان و در سال جاری معادل 8000 تومان است و برنج ایرانی نیز در سال گذشته با نرخ معادل ۱۲ هزار تا ۱۹ هزار تومان و در سال جاری با نرخ ۱۴ هزار تا ۱۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان این‌که قیمت عدس طی یک سال گذشته ثابت مانده است و هر کیلو با نرخ معادل ۴۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد، گفت: قیمت هر کیلوگرم لپه در سال گذشته حدود 7000 تومان بوده که در سال جاری نیز به ۹۵۰۰ تومان رسیده است، همچنین قیمت هر کیلو لوبیا از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتاق اصناف تبریز با اشاره به افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی، تصریح کرد: قیمت روغن نباتی از ۲۴ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

هاشمی هم‌چنین از افزایش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات و تخم مرغ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت انواع مواد شوینده، خاطرنشان کرد: قیمت مواد شوینده از ۳۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان رسیده است.v

کد خبر 102729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha