ترمینال جدید در شرق تهران تبدیل به باغ پرندگان شده است

پرشین خودرو: بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم‌هایی غذایی کم کربوهیدرات همچون کتوژنیک به کاهش وزن کمک می‌کند، اما بعد‌ها به سلامت بدن آسیب می‌زند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در نودمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، فرارسیدن روز آتش‌نشان را به کارکنان و نیروهای آتش‌نشانی تبریک گفت و اظهار داشت: من امروز می‌خواهم یک پیشنهاد و یک تذکر بدهم. پیشنهاد من، استفاده از ظرفیت شهرداری در گسترش فرهنگ محیط زیستی در میان دانش‌آموزان شهر تهران است.

وی یکی از عوامل کمک‌کننده به تربیت و رشد دانش‌آموزان را ارتباط و پیوند آنها با طبیعت دانست و تصریح کرد: متاسفانه ما از ظرفیت کوهنوردی و کوهپیمایی در شهر تهران استفاده مناسبی نمی‌کنیم و به دلیل برخی محدودیت‌ها در بعضی از مناطق، دانش‌آموزان جنبش و تحرک چندانی ندارند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک بررسی کند چگونه می‌تواند به مدارسی که در دسترسی به امکانات ورزشی محدودیت‌هایی دارند، در زمینه ایاب و ذهاب به کوهستان‌های شمال تهران کمک کند.

حسینی میلانی تذکر خود را تحت عنوان ترمینال پرندگان مطرح و خاطرنشان کرد: در تهران هم باغ پرندگان و هم ترمینال پرندگان داریم. ترمینال پرندگان، همان ترمینال جدید در شرق تهران است که پناهگاه کبوتران شده است. متاسفانه به دلیل توقف پروژه اکنون استهلاک تاسیسات را شاهد هستیم و این در حالی است که ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در سال ۹۷ اختصاص داده شده است.

 

ترمینال

 

وی با بیان اینکه که ظاهرا پیمانکار ۳۰ تا ۴۰ درصد هم بیشتر از پیش‌بینی‌ها هزینه‌ کرده است، ابراز داشت: از سوی دیگر، ما با وضعیت نامناسب آلودگی هوا در شرق تهران روبرو هستیم. در دی ماه سال گذشته، شاخص آلودگی هوا در مناطق ۴، ۸ و ۱۳ بالاتر از ۱۵۰ بوده و ما با شرایط نامناسب محیط زیستی در این مناطق روبرو هستیم.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: این پروژه‌ها (همچون پروژه ترمینال شرق جدید)، پروژه‌های دوستدار محیط زیست هستند و توقف آنها، علاوه بر خسارتی که به اقتصاد شهری وارد می‌کند، ما را از فواید محیط زیستی آن محروم می‌کند.

حسینی میلانی در ادامه با قرائت متن تذکرش بیان کرد: نظر به اهمیت کاهش اثر منفی آلودگی هوا و ضرورت صرفه و صلاح در سرمایه‌گذاری‌های شهرداری و براساس بند ۲ ماده ۷۱ قانون شوراها درباره تاخیر در اتمام طرح ترمینال شرق جدید به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و خواستار تسریع در اتمام پروژه‌ مذکور با توجه به افزایش قابل ملاحظه خسارت ناشی از توقف پروژه هستم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در اسرع وقت گزارش حسابرسی عملیاتی پروژه (منتهی به پایان سال ۹۶) به شورا ارائه شود، یادآور شد: همچنین از شرکت کنترل کیفیت هوا می‌خواهم گزارشی از اثرات ترمینال فعلی بر وضعیت آلودگی هوای مناطق ۴، ۸ و ۱۳ و در مقایسه با شرایط انتقال ترمینال به موقعیت جدید تهیه و به کمیته محیط زیست شورای شهر تا پایان آبان ماه ارسال کند.

کد خبر 102730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha