تجهیز خودروهای نسل جدید به حسگر اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم

پرشین خودرو: کلیدهای اتومبیل به زودی می‌توانند بی اهمیت شوند، چرا که فناوری‌های جدید می‌توانند نیازهای کاربران خود را بدون استفاده از کلید فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در گوشی‌های هوشمند امروزی بویژه آخرین نسخه‌های معرفی شده، تکنولوژی‌های جدیدی بکار گرفته شده است تا کاربران نیازی به وارد کردن رمز ورود نداشته باشند، از جمله حسگر اثر انگشت که چند سالی می‌شود در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا حسگر تشخیص چهره و مهم‌تر از آن حسگر اسکن عنبیه چشم که در یکی دو سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای اولین بار در محصولات سامسونگ و پس از آن در محصولات اپل (تشخیص چهره) به طور حرفه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است.

حال با الگوبرداری از تکنولوژی‌های ذکر شده، به نظر می‌رسد که شرکت‌های توسعه دهنده فناوری‌های صنعت خودروسازی به دنبال حذف کلیدهای سنتی و همچنین استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت در اتومبیل‌های پیشرفته نسل بعد هستند.

 



همانطور که می‌دانید، سیستم‌های فعلی صنعت خودروسازی نمی‌توانند ایمنی 100 درصد برای جلوگیری از سرقت اتومبیل فراهم کنند و بسیاری از سارقان با پیشرفت‌های تکنولوژی گام برداشته و با استفاده از وسایل و دستگاه‌های پیشرفته دریافت سیگنال، می‌توانند پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های جهان را روشن کرده و سرقت کنند.

اما با راه اندازی سیستم تشخیص چهره و بهتر از آن حسگر اثرانگشت و اسکن عنبیه چشم برای روشن کردن اتومبیل، تاحدودی می‌توان به بهبود سطح امنیت اتومبیل‌ها امیدوار بود، هرچند سارقان همیشه راه حلی برای پیشبرد اهداف خود پیدا خواهند کرد.
 

کد خبر 102773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha