کد خبر 102790
۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
تهدید سلامت بیماران هموفیلی

پرشین خودرو: بیماران هموفیلی با توجه به شرایطی که دارند، می بایست در موعد مقرر از دارو استفاده کنند. این در حالی است که بیمه ها، در مسیر تایید نسخ این بیماران سنگ اندازی می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، یکی از بیماران هموفیلی که در مسیر تایید نسخه دارویی خود دچار مشکل شده است، گفت: دکتر ۱۰ تا فاکتور «هیومیت» نوشت رفتم بیمه تامین اجتماعی تایید کنه و برم از داروخانه فاکتورها را دریافت کنم ولی بیمه تایید نکرد. گفت شما تاریخ ۱۸/۶/۹۷ گرفتید باید تاریخ ۱۸/۷/۹۷ بیایید تا تایید بشه یعنی ۱۰ روزه بعد. به ایشان گفتم این اولین باره که شما اینطور عمل می کنی گفت از مرکز تصمیم گرفتند و در سیستم برای شما صفر نشون میده و به ایشون اعتراض کردم مبنی بر اینکه نباید زمان تعیین کنی چون خونریزی بیمار معلوم نمی کنه چه وقت و چه زمانی است و یا همیشه در داروخانه فاکتور وجود نداره الان در داروخانه موجود است و معلوم نیست دیگه کی بیاره گفت کاری نمی توانم بکنم..

احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، گفت: متاسفانه شاهد اقدامات غیر کارشناسی سازمان های بیمه گر هستیم. این سازمان ها فاقد کارشناس هماتولوژیست برای سازمان دادن نظارت های شان هستند.

وی افزود: بی تردید ما مخالف نظارت سازمان های بیمه گر نیستیم، بلکه ما مخالف نظارت غیر کارشناسی هستیم که می تواند جان بیماران را به مخاطره بیاندازد. متاسفانه در شیراز چند روز پیش مامور تایید نسخه بیمه خدمات درمانی از تحویل داروی یک خانم باردار به رغم تجویز پزشک و تامین حواله آن توسط وزارت بهداشت با مداخله غیر قانونی در امور پزشکی از تحویل ۵۰ عدد «آریو سون» به این خانم باردار جلوگیری و این خانم همان روز دچار خونریزی گردید و تا آستانه مرگ رفت.

قویدل ادامه داد: خوشبختانه در سایه احساس مسئولیت پرسنل بیمارستان دستغیب به خصوص هماتولوژیست این بیمارستان، این خانم از مرگ نجات یافت و فرزند خود را سالم به دنیا آورد. به خیر گذشتن این واقعه به هیچ وچه از مسئولیت آن کارشناس بیمه در رابطه با به خطر انداختن جان این مادر و کودک نمی کاهد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، تاکید کرد: به بیماران و خانوادهای آنان توصیه می کنیم به صورت قانونی و کاملا در آرامش جلوی این مداخله های کارکنان بیمه در امور پزشکی بایستند. از آنها بخواهید دلیل عدم تایید نسخه را کتبا برای شما بنویسند و امضا کنند. لطفا این درخواست ها را به صورت محترمانه و در آرامش پیگیری نمایید. بعد از گرفتن دلیل عدم تایید دارو به مقامات بالاتر آنان مراجعه کنید. 

وی افزود: در صورت عدم موفقیت اخذ دارو مراتب را به دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران اطلاع دهید. مدیران کانون موظفند مشکل شما را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. همه با هم می توانیم جلوی مداخله افراد غیر متخصص را در امور درمانی بیماران بگیریم و در صورت لزوم این افراد را به مراجع نظارتی معرفی نمابیم.

قویدل گفت: امیدواریم آن کارشناس بیمه خدمات درمانی در شیراز  که جان خانم باردار و فرزندش را به مخاطره انداخت لحظه ای فکر کند اگر اتفاق تلخی می افتد گذشته از آنکه مسیر زندگی اش در سایه دادخواهی آن خانواده تغییر می کرد ، چگونه پاسخگوی وجدان خود می بود. تجویز دارو، کار و تخصص پزشک معالج است، نه یک کارمند عادی سازمان بیمه که انگیزه ای جز حفظ منافع مالی سازمان بیمه گر ندارد.

کد خبر 102790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha